Alimente pentru creier – fii mai deşteaptă cu ajutorul dietei!

07.02.2021 | Autor: Paula Rotaru
Alimente pentru creier – fii mai deşteaptă cu ajutorul dietei!

Alimente pentru creier care te vor ajuta cu adevărat să te concentrezi, să fii mai energică şi să te simţi mai bine în fiecare zi!

Auzi în fiecare zi nutriţioniştii vorbind despre „superalimente”, mâncăruri care îţi dau energie şi te ajută să te concentrezi. Dar dintre atât de multe sfaturi şi păreri, cum ştii pe care să le crezi?

Noi am făcut o selecţie a sfaturilor şi le-am ales doar pe cele veridice!

Alimente pentru creier brici

Cofeina te poate face mai „alertă”

Nu există un buton magic pe care să-l apeşi şi să-ţi ridice automat IQ-ul. Dar unele substanţe, cum ar fi cofeina, te pot energiza şi te ajută să te concentrezi mai bine.

Găsită în cafea, ciocolată și ceai verde sau negru şi anumite medicamente, cofeina îţi dă o stare de alertă, de bine şi de „trezire”, chiar dacă efectele sunt pe termen scurt. Atenţie însă: ce-i prea mult strică! Iar în cazul cofeinei, o doză ridicată te poate face să te simţi inconfortabil.

Zahărul, bateria de rezervă?

Zahărul este „combustibilul” preferat al creierului tău – nu ne referim la zahărul de masă, ci la glucoză, pe care organismul tău o procesează din zaharurile şi carbohidraţii pe care îi consumi. De aceea, o băutură dulce, de exemplu, poate să îţi „trezească” memoria, gândirea şi starea psihică. Cu toate acestea, la fel ca în cazul cofeinei, prea mult zahăr te va agita şi îţi va da peste cap toate planurile de concentrare.

Ia micul dejun zilnic ca să îţi alimentezi creierul!

Tentată să sari peste micul dejun? Studiile arată că obiceiul de a consuma micul dejun în fiecare dimineaţă poate să îmbunătăţească memoria şi coeficientul de atenţie.

Conform specialiştilor, studenţii care consumă prima masă a zilei cu regularitate se descurcă mai bine la şcoală, decât cei care sar peste principala masă a zilei. Alimentele cele mai indicate pentru „alimentarea” creierului sunt: lactatele, fructele şi alimentele bogate în fibre.

Peştele, mâncarea creierului!

O sursă bogată de proteine asociată cu buna funcţionare a creierului este peştele – bogat în acizi graşi omega-3, cheia sănătăţii creierului. Aceşti acizi au puteri magice asupra creierului, astfel că o dietă bogată în peşte poate ajuta la mai buna funcţionare a creierului, la dezvoltarea memoriei şi chiar la diminuarea riscului de demenţă sau alte boli mintale.

Ia o doză zilnică de nuci şi… ciocolată!

Da, ai auzit bine. Nucile şi seminţele sunt surse excelente de vitamina E, care ajută la buna funcţionare a creierului şi sporește capacitatea de concentrare. De asemenea, ciocolata neagră are puternice proprietăţi antioxidante şi conţine simulenţi naturali, cum ar fi cofeina, care dă un boost de energie organismului.

Adaugă în dieta ta avocado şi cereale integrale!

Fiecare organ din corpul tău depinde de presiunea sanguină, mai ales inima şi creierul. O dietă bogată în cereale integrale şi fructe, cum este cel de avocado, scade riscul de a dezvolta boli de inimă şi scade nivelul colesterolului din organism.

Acest lucru reduce riscul de acumulare a reziduurilor în vasele sanguine şi ajută la îmbunătăţirea circulaţiei, ceea ce va face ca şi creierul tău să fie mai alert şi să funcţioneze mai bine!

Afinele, supernutrienţi!

Cercetările pe animale arată că afinele ar putea să protejeze creierul de „degradarea” produsă odată cu procesul de îmbătrânire şi ajută la prevenirea bolii Alzheimer. Studiile arată că o dietă bogată în afine poate să îmbunătăţească și procesul de învăţare.