Adăugaţi sosuri la salate dacă vreţi să beneficiaţi la maximum de vitamine

Legumele şi verdeţurile pe care ne place să le amestecăm şi să le consumăm sub formă de salate nu ne aduc chiar aşa de multe beneficii dacă nu sunt stropite din plin cu dressing. Specialiştii ne informează că vitaminele şi nutrieţnii din legume se absorb în cantitate mai mare dacă sunt însoţite de grăsimi sănătoase.
Autor: Elena Nistor
Adăugaţi sosuri la salate dacă vreţi să beneficiaţi la maximum de vitamine

Legumele şi verdeţurile pe care ne place să le amestecăm şi să le consumăm sub formă de salate nu ne aduc chiar aşa de multe beneficii dacă nu sunt stropite din plin cu dressing. Specialiştii ne informează că vitaminele şi nutrieţnii din legume se absorb în cantitate mai mare dacă sunt însoţite de grăsimi sănătoase.

Oamenii de ştiinţă de la Purdue University, Statele Unite, susţin că anumite substanţe benefice din legume nu pot fi absorbite de organism în lipsa unui stimulent. Carotenoizii, adică luteina, licopenul, beta-carotenul şi zeaxantina – o parte dintre cele mai importante vitamine, au nevoie de o grăsime în care să se dizolve pentru a putea trece în sistemul nostru. Despre carotenoizi experţii susţin că scad riscul de  boli cronice şi degenerative, cum ar fi cancerul, bolile cardiovasculare etc.

Potrivit studiului publicat în ediţia online a revistei Molecular Nutrition & Food Research, sosurile pentru salate, bogate în grăsimi mononesaturate, stimulează absorbţia carotenoizilor chiar dacă sunt adăugate în cantitate mică, în vreme ce grăsimile saturate şi polinesaturate trebuiesc adăugate în cantitate mare pentru ca organismul să primească acelaşi beneficiu de pe urma carotenoizilor.

“Dacă vreţi să obţineţi maximum de la fructele şi legumele de sezon, trebuie să le combinaţi în mod corect cu un sos gras”, ne învaţă Mario Ferruzzi, autorul studiului citat. “Dacă aveţi o salată îmbogăţită cu un dressing fără grăsime, se reduc kilojoulii consumaţi, dar pe de altă parte pierdeţi o mare parte dintre vitamine şi nutrienţi”, mai adaugă acesta.

Practic, cu cât adăugaţi mai multă grăsime salatei (dressing sau pur şi simplu ulei), cu atât veţi asimila o cantitate mai mare de carotenoizi. Experţii recomandă sosurile pe bază de ulei de canola sau măsline.

Citeşte şi: Fără colesterol nu există viaţă

Vezi şi video: Profitaţi de fructele şi verdeţurile de sezon pentru a scădea riscul de afecţiuni maligne
 

Sursa: health24.com

Cel mai nou articol Video: