6 motive să consumi varza de Bruxelles, pentru o viaţă sănătoasă

Varza de Bruxelles este ideală pentru sănătate, aşadar iată şase motive pentru care trebuie să facă parte din dieta ta.
6 motive să consumi varza de Bruxelles, pentru o viaţă sănătoasă
FOTO: 123rf.com / 6 motive să consumi varza de Bruxelles, pentru o viaţă sănătoasă

Varza de Bruxelles face parte din familia legumelor crucifere, în care se încadrează şi conopida, broccoli, salata kale, rucola, gulia, varza, napul, hreanul şi multe altele. Scăzută în calorii, 100 de grame de varza de Bruxelles conţine mai puţin de 40 de calorii şi 3 grame de fibre. Este plină de nutrienţi şi conţine vitamine, minerale, antioxidanţi şi proteină. Iată şase motive pentru care ar trebui să se regăsească în alimentaţia ta.

Varza de Bruxelles, bogată în antioxidanţi

În urma unui studiu în care voluntarii au fost nevoiţi să consume 200 de grame de varză de Bruxelles în fiecare zi, s-a demonstrat că nivelul celulelor deteriorate a scăzut cu aproximativ 30%.

Conţine o cantitate mare de fibre

Fibrele din varza de Bruxelles ajută la reglarea nivelului glicemic, au grijă de sănătatea digestivă şi ajută la hrănirea bacteriilor benefice şi răspunzătoare de buna dispoziţie şi imunitate şi au efect antiinflamator.

Este nelipsită de vitamina C

100 de grame de varză de Bruxelles conţin peste 15% din necesarul zilnic de vitamina C. Acest nutrient important acţionează ca un antioxidant, ajută imunitatea, vederea, absorbţia de fier şi este necesar pentru producţia de colagen.

Conţine vitamina K

100 de grame de varză de Bruxelles conţin peste 250% din necesarul zilnic de vitamina K. În plus, ajută în privinţa coagulării sângelui, iar acest nutrient joacă un rol important pentru sănătatea oaselor şi le protejează.

Varza de Bruxelles reduce inflamaţiile

Proprietăţile antiinflamatorii ale acestui aliment sunt în strânsă legătură cu reducerea riscului apariţiei bolilor cronice, inclusiv a bolilor de inimă şi cancer. Compuşii antiinflamatorii, care protejează celulele de deteriorarea ADN-ului, luptă şi împotriva procesului de îmbătrânire, controlează afecţiunile inflamatorii precum diabetul de tip 2, artrita reumatoidă şi obezitatea.

Reglează nivelul glicemiei

Numeroae studii au arătat că în urma consumului de legume crucifere scade riscul de apariţie a diabetului, iar asta datorită puterii sale antioxidante şi a conţinutului de fibre. De asemenea, varza de Bruxelles conţine un antioxidant numit acid alfa-lipoic, care a fost studiat pentru potenţiala sa capacitate de a ajuta la îmbunătăţirea funcţionării insulinei.

Reţete care conţin varză de Bruxelles