Tinereţe cât ai zice mere, nuci, peşte

Într-o listă a alimentelor care ne ajută să prevenim degradarea fizică şi psihică, un pericol la vârste tinere astăzi, se înscriu la loc de cinste merele, nucile pecane şi peştele. Iată argumentele!
07.03.2012
Tinereţe cât ai zice mere, nuci, peşte

Într-o listă a alimentelor care ne ajută să prevenim degradarea fizică şi psihică, un pericol la vârste tinere astăzi, se înscriu la loc de cinste merele, nucile pecane şi peştele. Iată argumentele!

Merele – conţin polifenoli, antioxidanţi despre care specialiştii spun că pot creşte speranţa de viaţă cu 10%. Polifenolii neutralizează radicalii liberi, compuşi toxici din organism ce atentează la integritatea ADN-ului.

Nucile pecane – abundă în gama-tocoferol, un tip de vitamina E ce împiedică LDL-ul, colesterolul rău, să astupe arterele. Nivelul acestuia scade cu 33% după consumul a 100 g de nuci pecane. Totuşi atenţie la calorii, pentru că numărul acestora poate ajunge la 600 pentru o sută de grame.

Peştele – Omega 3 din sortimente precum somonul, păstrăvul şi tonul alb poate face reversibile transformările din creier cauzate de gena care creşte riscul de demenţă. 15% dintre oameni au această genă. Tocmai de aceea, recomandarea specialiştilor americani este să consumaţi peşte gras de 3 ori pe săptămână.

Citeşte şi:  Tineretea fara batranete este ca si inventata

Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras