Alimente pe care să le consumi pentru a te proteja de arsurile solare

Iată ce să mănânci să te protejezi de inflamaţiile produse de arsurile solare.
15.07.2020 | Redactia CSID
Alimente pe care să le consumi pentru a te proteja de arsurile solare
FOTO: shutterstock / Alimente pe care să le consumi pentru a te proteja de arsurile solare

Folosirea cremelor cu factor de protecţie solară este esenţială în această perioadă. E important însă de ştiut că există şi alimente pe care le poţi introduce în dieta zilnică astfel încât să minimizezi efectele nocive pe care soarele le poate avea asupra pielii. Află în continuare care sunt recomandările nutriţionistului Gianluca Mech în acest sens.

Toată lumea ştie că se pot bloca razele UV ale soarelui prin folosirea cremelor cu factor de protecţie. Mai puţini ştiu însă că şi alimentaţia ne poate ajuta la reducerea inflamaţiilor pielii după expunerea la soare. O dietă corespunzătoare duce la recuperarea mai rapidă a pieli şi reduce riscul apariţiei complicaţiilor.

Cele mai potrivite remedii alimentare pentru pre/post expunerea la soare sunt:

  1. Multe fructe şi legume, deoarece sunt bogate în antioxidanţi alimentari (vitaminele C şi E);
  2. Dacă este necesar, luaţi suplimente cu vitaminele C şi E. S-a dovedit că aceste vitamine reduc probabilitatea apariţiei arsurilor solare după expunerea controlată la razele UV;
  3. Alimentele bogate în beta-caroten (pro-vitamina A) protejează pielea de arsurile solare (pe termen lung). Principalele sunt:
  • caisele
  • morcovul
  • dovleacul
  • cartoful dulce
  • kaki
  • portocalele
  • ardeii roşii
  • roşiile
  • legumele cu frunze verzi (spanac, salată verde, varză, broccoli)
  1. Bea multă apă pentru a preveni deshidratarea”, declară nutriţionistul Gianluca Mech.

Alimente care previn apariţia arsurilor solare

De asemenea, Gianluca Mech ne recomandă şi alte câteva alimente specifice pe care este bine să le consumăm pe timpul zilei, în special dimineaţa, pentru a evita apariţia arsurilor solare.

„Afine – sunt bogate în antioxidanţi puternici care combat radicalii liberi ce pot duce la deteriorarea pielii din cauza expunerii la soare şi a stresului. De asemenea, sunt o sursă foarte bună de vitamina C, iar aceasta ajută la prevenirea îmbătrânirii premature a pielii cauzată de expunerea la soare.

Pepene roşu – conţine o cantitate mare de licopen, un antioxidant puternic. Licopenul are capacitatea de a absorbi atât radiaţiile UVA, cât şi radiaţiile UVB. Astfel, după câteva săptămâni de consum zilnic de pepene verde, licopenul poate acţiona în cele din urmă ca o protecţie solară naturală. Este bine să fie însă completat de folosirea produselor cu factor de protecţie.

Nuci şi seminţe – nucile, seminţele de cânepă, seminţele de chia şi cele de in conţin acizi graşi esenţiali omega-3. Peştele şi ouăle reprezintă, de asemenea, surse perfecte de acizi graşi omega-3. Aceştia ajută la menţinerea sănătăţii pielii şi au proprietăţi antiinflamatorii.

Ceai verde – studiile arată că ceaiul verde ajută la reducerea probabilităţii apariţiei tumorilor cauzate de expunerea necontrolată la soare. De asemenea, creşte producţia proprie de colagen, responsabil cu fermitatea şi elasticitatea pielii.

Conopidă – conţine antioxidanţi puternici care ajută la combaterea stresului oxidativ cauzat de radicalii liberi. În plus, conţine histidină, un alfa-aminoacid ce stimulează producerea de acid urocanic, care absoarbe radiaţiile UV”, explică nutriţionistul Gianluca Mech.