De ce ne îngrășăm la menopauză și ce soluții există, explică dr. Laura Ene

Dr. Laura Ene, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice, explică motivele pentru care femeile se îngrașă la menopauză.
09.11.2022

Menopauza este o etapă firească în viața unei femei. Încetarea menstruației și reducerea capacității repreoductive vin la pachet însă cu anumite simptome neplăcute cauzate de scăderea secreției hormonale. Pentru toate acestea, există soluții pe care le trece în revistă în materialul video dr. Laura Ene.

„Menopauza este într-adevăr o perioadă dificilă în viața oricărei femei, o perioadă în care se schimbă foarte multe și apar foarte multe modificări și tulburări hormonale. Acestea ne dau peste cap efectiv întreaga viață. Bufeurile care sunt extrem de nesuferite, insomniile, stările neplăcute de anxietate sau de emotivitate, scaunul și tranzitul încetinit, retenția de apă, care este mult mai pregnantă, toate se întâmplă din cauza futunilor hormonale.

Acestea pot fi reglate printr-un tratament de substituție atent condus sau printr-o alimentație echilibrată. În momentul menopauzei, apare riscul de a dezvolta diabet, boli de inimă, hipertensiune pentru că lipsa hormonilor estrogeni conduce la accelerarea tuturor acestor probleme de sănătate.

Femeile nu se așteaptă la acestea și, deși au văzut în jurul lor aceste situații, există câteva luni care le tulbură. În plus, la menopauză scade rata de formare a osului, scade rata de refacere musculară, iar toate acestea nu conduc la creșterea metabolismului. Dimpotrivă, fiecare decadă de vârstă care trece peste noi scade metabolismul de repaus cu aproximativ 100 de calorii din cauza scăderii masei musculare.

Ca să prevenim aceste lucruri, în menopauză, este necesar să reducem cantitatea de sare, este nevoie să avem un echilibru al meselor, să nu sărim mesele principale, să avem cât mai multe legume la masă, proteină de cea mai bună calitate. Nu trebuie să uităm nici de hidratare. Trebuie să ne reglăm somnul, modul în care ne odihnim.

Și nu trebuie să uităm de mișcare. Poate unul dintre cele mai importante aspecte asupra căruia insist în perioada de menopauză este mișcarea. Și nu mă refer la antrenamentul pentru maraton sau alte lucruri grele, ci vorbesc despre yoga, o mișcare ușoară, pilates, plimbări, antrenamente pentru flexibilitatea articulațiilor, pentru întreținerea masei musculare și pentru relaxare.

De toate acestea este nevoie la menopauză, dar și de atenție la alimentație și la combinația alimentelor. Acestea trebuie să fie cât mai naturale și cât mai pline de vitamine, minerale, antioxidanți care ajută la estomparea bufeurilor și a fenomenelor care se întâmplă în corpul femeii la o anumită vârstă” spune dr. Laura Ene, medic primar diabet, nutriție și boli metabolice.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult