Cum să ții tensiunea arterială sub control fără medicamente

Tensiunea arterială poate fluctua din diverse motive și există metode naturale de a echilibra valorile acesteia.
02.10.2020 | Autor: Raluca Neagu

Hipertensiunea arteriala (HTA) este o „boală tăcută”, fără simptome specifice, dar salturile hipertensive se pot manifesta prin cefalee, amețeli, zgomote în urechi sau tulburări de vedere – senzație de grețuri și stare de rău general. Multe persoane sunt hipertensive de mulți ani, fără să știe acest lucru până la primul control al tensiunii.

Diagnosticarea și tratarea hipertensiunii arteriale sunt importante pentru a preveni complicațiile majore ce apar în aceasta boala. Hipertensiunea arterială poate aduce cu sine cardiopatie ischemica, infarct miocardic, aritmii, insuficiență cardiacă,  accidente vasculare, insuficiență renală cronică.

Valorile tensiuni arteriale

Studiul HOT asupra tratamentului optim al hipertensiunii arteriale, efectuat pe un eșantion reprezentativ de pacienți tratați, arată că valoarea optimă a presiunii sanguine care trebuie atinsă în scopul diminuării ratei de producere a evenimentelor cardiovasculare majore este sub 135/83 mmHg, iar la diabetici sub 120/80 mmHg.

La ora actuala există multe medicamente indicate în tratamentul hipertensiunii arteriale, alegerea schemei terapeutice este, însă, de competența medicului specialist. Ultimele studii arată că este mai eficientă asocierea mai multor medicamente în doze mici, în locul monoterapiei. Medicamentele trebuie administrate după un orar bine stabilit, pentru un control optim și constant al valorilor tensionale.

Periodic, este necesar un control medical pentru ca medicul să verifice eficiența tratamentului și, eventual, adaptarea acestuia ca doze sau asocieri terapeutice.

Cum ții tensiunea arterială sub control fără medicamente

Reducerea valorilor tensiuni arteriale se poate face prin metode naturale cum ar fi:

  • modificarea obiceiurilor alimentare
  • renunțarea la fumat
  • reducerea greutății corporale
  • exercițiu fizic regulat
  • tehnici de relaxare pentru reducerea stresului

Există și o serie de recomadări alimentare printre care:

  • reducerea sării din alimentație la maxim 6 gr./zi
  • evitați deshidratarea : beți suficiente lichide, aproximativ 2 litri / zi
  • reducerea consumul de alcool sub 30 g etanol / zi  – echivalent cu 500 ml bere, 250 ml vin, 60 ml tarie
  • reducerea consumului de grăsimi animale