Ce să mănânci pentru a încetini îmbătrânirea VIDEO

17.08.2020 | Autor: Raluca Neagu

Îmbătrânirea organismului este un proces natural, care nu poate fi stopat, dar respectarea câtorva reguli poate o încetini. Dieta este principalul factor care ajută la menţinerea unui organism tânăr şi sănătos, alături de un stil de viaţă adecvat.

Care sunt etapele îmbătrânirii

 

Odată cu avansarea în vârstă, organismul uman se modifică în mai multe aspecte vizibile. Primele semne ale îmbătrânirii afectează sistemul musculo-scheletic şi pielea. După vârsta de 35 de ani, organismul reduce progresiv performanţele fizice şi cognitive.
De asemenea, după 40 de ani apar probleme la nivelul vederii, majoritatea adulţilor suferă de presbiopie – dificultatea de a vedea la distanţă mică.

La nivel digestiv, creşte aciditatea gastrică şi apar mai des senzaţia de arsuri în piept şi episoade de reflux gastric şi dischinezie biliară. Odată cu vârsta episoadele de constipaţie devin mai dese, de aceea sunt necesare ajustări ale dietei şi menţinerea unei vieţi active, pe cât posibil.
Proporţia grăsimii corporale creşte cu mai mult de 30% către ultima parte a vieţii. Se modifică şi distribuţia grăsimii: există mai puţină grăsime sub piele şi mai multă la nivelul regiunii abdominale. Pielea se subţiaza, pierde din elasticitate şi apar riduri, părul şi unghiile devin mai fragile, iar forma corpului se modifică.
Între 40 şi 70 de ani, persoanele adulte, indiferent de sex scad în înălţime. Acest fapt este urmare a scăderii densităţii osoase şi a deteriorării articulaţiilor ca urmare a încetiniri producţiei de colagen.

Urechile şi nasul se măresc?

Urechile sunt singura parte din organism care continuă să crească, mai exact zona cartilaginoasă. În schimb, datorită restrângerii tegumentului care-l înconjoară, nasul poate să pară mai mare decât este în realitate.
Femeile la care s-a instalat menopauza se pot confrunta cu un exces de testosteron, care poate cauza creşterea părului în zone nedorite – bărbie, faţă, urechi.
De asemenea, înaintarea în vârstă poate aduce probleme cu somnul. Multe persoane resimt nevoia de a merge la culcare mai devreme, se trezesc des în timpul nopţii sau foarte devreme dimineaţa.
Ce ajustări ale stilului de viaţă sunt necesare pentru a încetini îmbătrânirea aflaţi din materialul video.