Alimente perfecte pentru slăbire

Află care sunt cele câteva alimente la îndemâna oricui, perfecte pentru procesul de slăbire.

Un proces corect de slăbire presupune în primul rând vizita la un medic specialist în diabet, nutriție și boli metabolice sau la un nutriționist. Specialistul va evalua starea de sănătate a persoanei care vrea să intre în procesul de slăbire și îi va face recomandări personalizate în privința dietei.

Indiferent de ce tip de alimentație are persoana respectivă, principala recomandare va fi reducerea numărului de calorii consumate zilnic.

Ce înseamnă de fapt reducerea numărului de calorii în slăbire?

Pentru un proces sănătos de slăbire, specialistul recomandă alimentarea cu un număr calorii care să fie mai mic decât necesarul zilnic. Necesaul zilnic al organismului se calculează adunând numărul de calorii alocat pentru metabolismul bazal la care se adaugă caloriile consumate prin mișcare.

În momentul în care numărul de calorii ingerate este mai mic decât necesarul, organismul își va procura diferența din grăsimile depozitate. Astfel, începe și se susține procesul de slăbire.

Alimente ideale pentru slăbire

Pentru un proces corect de slăbire, este bine ca alimentația să fie compusă din produse integrale, cât mai naturale. Așadar ar trebuie reduse sau excluse alimentele superprocesate, prăjite,  dulciurile, produsele de patiserie și alcoolul. De asemenea, trebuie reduse la minimum carnea grasă, lactatele grase, nucile și uleiurile. Și fructele trebuie consumate cu măsură.

Un alt principiu important de respectat în procesul de slăbire este proporția nutrienților. Astfel, alimentația trebuie să conțină în medie 60 la sută carbohidrați, 30 la sută proteine și 10 la sută grăsimi. Dacă proteinele și carbohidrații au 4 calorii pe gram, grăsimile au 9 calorii.

Ideal, ar fi ca alimentele pentru slăbire să conțină un număr cât mai mic de calorii, să fie voluminoase, să ofere sațietate și toți nutrienții de care are organismul nevoie.

Din lista acestor alimente, fac în primul rănd parte legumele precum castraveții, dovleceii, ardeii, roșiile, cruciferele și verdețurile.

Astfel, foamea poate fi „păcălită” cu o salată mare de castraveți, varză și verdețuri. Pe lângă aceasta, se pot consuma  surse de proteine și grăsimi bune precum oul, peștele, brânza slabă, carnea de curcan și cea de pui. La micul dejun și gustări, se pot consuma terciuri de ovăz, iaurt slab, lapte degresat, fructe de pădure și mere.

Cât despre hidratare, și aceasta cântărește în procesul de slăbire, fiind necesari cel puțin 45 de ml de lichide pe kilogram corp.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu
Beatrice Osanu este unul dintre oamenii “Ce se întâmplă, doctore?” care a asistat la naşterea emisiunii în 2002 şi a revistei în 2005. În anii care au trecut de atunci, a cunoscut sute de medici, nutriţionişti, antrenori de fitness şi psihologi, dar şi celebrităţi care au inspirat-o, ... citește mai mult