Superalimente pentru dieta ta

Ai senzatia ca alimentele sanatoase nu sunt pe placul tau? Citeste tipsurile urmatoare, si s-ar putea sa-ti dai seama ca lucrurile nu stau chiar asa.
Superalimente pentru dieta ta
Superalimente pentru dieta ta

Te omori dupa chipsuri si inghetata? Nu mananci niciodata friptura fara cartofi prajiti? Nu bagi in seama legumele si fructele? In cazul asta, cu siguranta trebuie sa citesti articolul in continuare. De ce? Pentru ca iti vom spun ce alternative ai, si cum poti ajunge sa ai o viata mai sanatoasa, simtindu-te in acelasi timp mai energica si mai binedispusa ca niciodata.

In primul rand, afla ca nu esti singura. Foarte multe persoane aleg sa manance „nesanatos” din simplul motiv ca nu cunosc gustul alimentelor indicate pentru o dieta echilibrata. Pentru multi, broccoli, somonul sau iaurtul sunt alimente cu totul si cu totul necunoscute. Bineinteles, obiceiurile vechi sunt greu de depasit. Totusi, nimic nu este imposibil – expertii nutritionisti ne dezvaluie cele mai bune cai pentru a ajunge la o dieta sanatoasa si echilibrata.

Ce sunt „superalimentele”?
Majoritatea dieteticienilor au o lista proprie cu cele mai sanatoase si indicate 10 alimente pe care le recomanda pacientilor. Printre acestea, se gasesc cu siguranta: fructele de padure, rosiile, nucile, somonul, cerealele integrale, lactatele degresate, ouale, legumele verzi, fasolea si napii (cartofii dulci). In plus, mai exista o grupa de alimente si bauturi care par sa aiba efecte din cele mai benefice asupra organismului uman; dintre ele, amintim: ceaiul verde, morcovii, ciocolata, uleiul de masline, produsele pe baza de soia, portocalele, carnea de curcan si dovleacul. Pentru ca lucrurile sa fie si mai clare, iata o lista cu cele mai populare produse promovate de nutritionisti ca fiind sanatoase:

* fasole
* afine
* broccoli
* ovaz si grau
* portocale
* dovleac
* somon
* soia
* spanac
* ceai (negru sau verde)
* tomate
* carne de curcan
* migdale
* nuci
* seminte (de dovleac sau de floarea-soarelui)
* iaurt

Indiferent de ce alimente alegi sa consumi, fructele, legumele, lactatele, fasolea si produsele bogate in acizi grasi omega 3 nu trebuie sa lipseasca sub nicio forma din dieta. Adevarata provocare insa este includerea mai multor astfel de „superalimente” in ceea ce mananci zilnic. Demersul este cu atat mai greu cu cat te dovedesti a fi dependenta de gust si textura. Din fericire, exista si solutii. De pilda, incearca sa faci o lista cu alimentele care iti plac cel mai mult, pe care sa le inlocuiesti apoi cu alternative, sanatoase insa. Daca preferi fructele de mare, inlocuieste-le cu somon si preparate pe baza de somon. Mananca tofu in loc de branza, si nu te feri sa asortezi acest aliment cu paste integrale sau cu lasagna vegetala. Tofu este cu atat mai recomandata cu cat nu schimba gustul mancarii aproape deloc.

Depasirea preferintelor
Ideile preconcepute sunt adesea responsabile pentru faptul ca unele persoane nu sunt dispuse nici macar sa incerce un aliment nou, doar pentru ca au auzit ele ca nu ar avea gust bun. Preferintele culinare evolueaza in timp, se modifica, si unele feluri de mancare capata pur si simplu o reputatie nefasta. Pentru a depasi acest fapt, concentreaza-te pe felul in care arata mancarea. De pilda, broccoli se va face ca o pasta daca este fiarta. De aceea, este bine sa o perpelesti in ulei de masline sau margarina. Aranjeaz-o cu o garnitura apetisanta si vei vedea ca iti va veni mult mai usor sa o mananci.

Fa schimbari, dar nu deodata!
Modificarile dietei pot fi suprasolicitante pentru sistemul tau imunitar, astfel ca va trebui sa inlocuiesti alimentele obisnuite cu cele sanatoase pas cu pas. Incepe cu schimbari minore, si continua pana cand ajungi sa-ti faci un obicei din a manca sanatos. Nu te gandi ca trebuie sa inlocuiesti tot – e suficient sa schimbi painea integrala cu paine neagra, facuta din cereale integrale, ca sa fii pe drumul cel bun.

Articol exclusiv online

Bauturi proaspete de vara
Bauturi proaspete de vara
Recomandări: