Înghețată contaminată cu oxid de etilenă, retrasă de pe piață. Ce sortimente sunt vizate

19.07.2021 | Paula Rotaru
Înghețată contaminată cu oxid de etilenă, retrasă de pe piață. Ce sortimente sunt vizate
Sursa foto: Shutterstock

Mai multe sortimente de înghețată contaminată cu oxid de etilenă au fost retrase de pe piața din România, dar și din alte țări din Europa.

Potrivit unui comunicat postat pe site-ul ANSVSA (Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor), inspectorii sanitari au retras de la vânzare mai multe sortimente de înghețată din cauza prezenței oxidului de etilenă.

Este vorba despre loturi de înghețată cu termen de valabilitate decembrie 2022, ianuarie, februarie sau martie 2023.

Oxidul de etilenă este un aditiv folosit ca virucid și bactericid în compoziția înghețatei. În cele 10 loturi identificate de inspectori și retrase de pe piață, nivelurile acestui aditiv erau mai mari decât cele permise de legislația Uniunii Europene.

Vezi lista completă cu loturile de înghețată retrase de la vânzare

În cantități mari și pe termen lung, consumul de produse care conțin oxid de etilenă ar putea avea efect cancerigen. De asemenea, studiile arată că poate duce la afecțiuni cardiace sau pulmonare, motiv pentru care este contraindicată folosirea unor niveluri mai mari de oxid de etilenă decât cele permise de legislația UE.

Potrivit directorului ANSVSA, până la acest moment au fost retrase de pe piața din România peste 100.000 de bucăți de înghețată contaminată.

Sfaturi pentru consumatori

Compania producătoare a precizat că a rechemat produsele „în interesul consumatorilor” și că cei care au mâncat înghețată contaminată cu oxid de etilenă pot contacta compania pentru a-și primi banii înapoi.

Dacă ați achiziționat unul sau mai multe dintre produsele din loturile problematice și nu le-ați consumat, puteți să solicitați rambursarea costului în magazine.

Trebuie să trimiteți poza ambalajului fiecărui produs, împreună cu numele și prenumele, numărul de telefon, adresa de e-mail și adresa dvs. poștală.

Pentru validarea cererii, în poza/pozele transmise trebuie să fie vizibile data valabilității și codul lotului pentru fiecare produs. Aceste informații sunt pe spatele ambalajului. Dacă solicitați rambursarea pentru mai multe produse, trebuie să trimiteți și o poză cu toate ambalajele produselor împreună.