Grija pentru propria persoană crește sistemul imunitar

Dacă alegem să avem un comportament în care să ne punem pe primul loc, scădem răspunsul organismului la stres și activăm sistemul nervos parasimpatic.
24.06.2021 | Alexandra Necsoiu
Grija pentru propria persoană crește sistemul imunitar
Grija pentru propria persoană crește sistemul imunitar

Chiar și în afara contextului pandemic, organismul elimină hormoni de stres în urma situațiilor la care ne expunem, ceea ce duce la o creștere a inflamațiilor și o scădere a răspunsului imunitar. Există în schimb câteva lucruri pe care le putem face pentru a ameliora acest lucru. Dacă alegem să avem un comportament în care să ne punem pe primul loc, scădem răspunsul organismului la stres și activăm sistemul nervos parasimpatic. Nu este deloc costisitor și trebuie doar să introduci în stilul tău de viață următoarele practici pentru a menține un sistem imunitar puternic.

Fii prezent

În urma unui studiu de la Harvars, participanții s-au declarat a fi fericiți în momentul în care se concetrau asupra activităților cu care se conectau decât atunci când se gândeau la altceva. Potrivită cercetătorilor, mintea umană este în jumătate din timp îngrijorată. Trei lucruri însă au făcut diferența în aces sens și au crescut atenția și nivelul de fericire: să facă sport, să asculte muzică, să facă dragoste.

Următorul pas este acela de a-ți programa apelurile, întâlnirile cu un bun prieten sau ieșirile prin oraș. Acestea au un impact de lungă durată spre deosebire de alte activități pe care le alegi în timpul liber. Un alt studiu de la Harvard arată că relațiile apropiate prezic un declin mental și fizic mai încet și ne ajută să ducem o viață mai lungă și mai fericită.

Fă-ți un obicei din a medita

Cercetătorii Universității Wisconsin-Madison au descoperit că meditația chiar îmbunătățește funcția imunitară. Participanții studiului au fost injectați cu vaccinul anti-gripal, iar jumătate dintre ei au beneficiat și de un training de mindfulness, în timp ce a doua jumătate nu. După opt săptămâni, grupul de mindfulness a arătat un nivel mai bun de anticorpi. Ai nevoie de doar 10 minute pe zi pentru a face acest exercițiu și îl poți face dimineața la prima oră sau imediat după masa de prânz.