Femeile, programate genetic să mănânce mai mult decât au nevoie?

De parcă nu ar fi fost de ajuns că trebuie să ne chinuim cu fel şi fel de diete pentru a ne menţine greutatea...iată cum cercetătorii mai aruncă o bombă în terenul sensibil al alimentaţiei: potrivit unor studii desfăşurate atât pe cobai cât şi pe subiecţi umani, aceştia au descoperit că femeile au o predispoziţie înnăscută spre a mânca excesiv.
Femeile, programate genetic să mănânce mai mult decât au nevoie?

De parcă nu ar fi fost de ajuns că trebuie să ne chinuim cu fel şi fel de diete pentru a ne menţine greutatea…iată cum cercetătorii mai aruncă „o bombă” în terenul sensibil al alimentaţiei: potrivit unor studii desfăşurate atât pe cobai cât şi pe subiecţi umani, aceştia au descoperit că femeile au o predispoziţie înnăscută spre a mânca excesiv.

Experimentul a constat în hrănirea a 30 de cobai, dar şi a 30 de femei, timp de 2 săptămâni, pe parcursul cărora medicii au putut observa o diferenţă destul de mare în cantităţile de alimente consumate, în funcţie de sex.

Astfel, ei au ajuns la concluzia că femelele cobai sunt de 6 ori mai expuse riscului de a mânca excesiv în comparaţie cu cobaii de sex masculin. Acelaşi mecanism ar putea sta şi la baza mâncatului în exces al femeilor, susţin autorii studiului.

Cele mai frecvente cauze care stau la baza mâncatului haotic sunt stresul şi depresia, afecţiuni care lovesc în mai mare măsură femeile decât bărbaţii.

Cu toate acestea, cercetătorii susţin că există şi factori de natură genetică în impulsul de a mânca necontrolat. Totul ţine de răspunsul creierului privind recompensa, mai exact de dezechilibrul substanţelor chimice din centrul plăcerii, numit şi circuit de recompensă.

Potrivit statisticilor, femeile sunt de 10 ori mai expuse în a dezvolta o tulburare de alimentaţie, iar una din 5 femei suferă de mâncat compulsiv.

Paula Rotaru - Senior Editor