Cea mai faimoasă păpuşă din lume a împlinit 60 de ani

Am putea spune că păpuşa la care visează toate fetiţele din lume este astăzi la vârsta a treia. Ea influenţează feţitele să îşi îndeplinească visele.
  • Publicat:
  • Actualizat:
Cea mai faimoasă păpuşă din lume a împlinit 60 de ani

Încă din 1959 Barbie a inspirat fetiţele de pretutindeni să fie orice şi doresc. De la prinţesă la preşedinte, de la astronaut la zoolog, nu există nicio barieră pe care Barbie să n-o fi dărâmat, privind carierele potrivite pentru femei. Astăzi, cu peste 200 cariere şi multe altele ce vor urma, ea continuă să inspire potenţialul nelimitat al fetiţelor. Face asta deschizând perspectiva societăţii asupra carierelor mai puţin reprezentate de femei şi punând în lumină personalităţi exemplare şi eroine.

Când s-a descoperit că celebra păpuşă nu rezonează cu mamele millennials, care sunt în căutarea unui mesaj mai profund, compania a reanalizat atributele de brand şi a pornit   într-o călătorie de a încerca să reprezinte mai bine viziunea originală iniţiată de fondatoarea Ruth Handlers. A început în 2015, odată cu introducerea pantofului fără toc – pentru prima oară Barbie nu e pe tocuri – şi a tonurilor de culoare alternative ale pielii, sau forme diferite ale chipului.

Mai târziu, în cursul aceluiaşi an, s-a lansat un clip creativ ”Imaginează-ţi posibilităţile!” care a devenit multipremiat şi care a adus la viaţă, pentru o nouă generaţie de mame şi fetiţe, mesajul de brand: ”Poţi fi orice îţi doreşti”.

În ianuarie 2016 păpuşa mai face un pas în această direcţie: apare pe coperta Times, sub titlul Acum putem să nu mai comentăm la adresa corpului meu?”, prezentând 3 noi tipologii: înaltă, cu forme voluptoase şi minionă.

A fost un moment crucial pentru brand, generând peste 4 miliarde de reacţii la nivel global. Din 2015 şi până în prezent în colecţia Fashionistas au fost întruchipate peste 100 de modele cu tonuri de piele, etnii, culori de păr sau ochi, chiar şi forme ale chipului diferite, făcând ca păpuşa să fie cea mai diversă păpuşă de pe piaţă.

O nouă direcţie importantă a brandului a fost atunci când unele cercetari au scos la iveală faptul că implicarea tatălui în joaca imaginativă a fetiţei lui contribuie la dezvoltarea ei ulterioară în viaţă, în ceea ce priveşte abilităţile sociale, intelectuale şi emoţionale. Atunci a fost a creată o platformă specială pentru a comunica părinţiilor mesajul brandului de a încuraja fetele să fie orice îşi doresc.

”Întreaga mea filosofie legată de păpuşă a fost să creez o păpuşă care inspiră fetiţele să fie orice îşi doresc. Barbie a încurajat mereu ideea că o femeie are puterea de a alege” a declarat  Ruth Handler, creatoare brandului.

Tags:
Urmărește CSID.ro pe Google News
Mădălina Drăgoi - Editor
 Senior Editor si Fashion Stylist Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy. Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru ...
citește mai mult
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”