Beneficiile dietei mediteraneene

Noi descoperiri în privinţa Dietei Mediteraneene! Se pare că în cazul persoanelor mai în vârstă, Dieta Mediteraniană poate reduce riscul de îngustare a arterelor de la nivelul picioarelor.
Beneficiile dietei mediteraneene

Noi descoperiri în privinţa dietei mediteraniene! Se pare că în cazul persoanelor mai în vârstă, dieta mediteraniană poate reduce riscul de îngustare a arterelor de la nivelul picioarelor.

Rezultatele, publicate în 22 ianuarie în Journal of American Medical Association, provin de la ceea ce este considerat a fi primul studiu clinic pentru testarea efectelor Dietei mediteraneene în problemele cauzate de boli cardiovasculare.

Anul trecut, cercetătorii au raportat primele concluzii ale studiului: “Adulţii mai în vârstă, care au adoptat dieta mediteraniană – bogată în nuci, fructe şi legume, ulei de măsline, cereale integrale şi peşte – au redus, cu aproximativ 30%, riscul de a suferi un atac de cord sau un accident vascular cerebral.

“Noile descoperiri sugerează că beneficiul acestei diete se extinde până la bolile arterelor periferice”, susţine dr. Miguel Marinez-Gonzales, un profesor de la Universitatea din Navarra, Spania, care estimează că cel puţin 10 milioane de persoane din lume, suferă de această afecţiune.

În urma studiului realizat, s-a descoperit că adulţii care au ţinut constant dieta mediteraneană şi-au înjumătăţit riscul de a suferi de acest tip de boală.

Experţii au observant, de asemenea, că pe lângă scăderea semnificativă a riscului de afectare a arterelor periferice, persoanele care au urmat dieta, au dezvoltat un risc mai scăzut şi în ceea ce privesc bolile de inimă şi atacurile de cord.

Cercetătorii au repartizat aleatoriu bărbaţii şi femeile în trei grupuri . Un grup a fost sfătuit să urmeze o dietă săracă în grăsimi, în timp ce celelalte două grupuri au primit consiliere de la un nutriţionist, specialist în dieta mediteraneană. Unuia dintre cele două grupuri i-a fost oferită o aprovizionare săptămânală cu ulei de măsline extra- virgin şi i sa spus să consume cel puţin patru linguri pe zi. Celălalt grup a primit o aprovizionare regulată de nuci amestecate (nuci, migdale şi alune) şi i s-a recomandat să consume o cană pe zi.

În grupul care a urmat o dietă cu un nivel scăzut de grăsime, oamenii au dezvoltat boala arterială periferică cu o rată de aproximativ 0,5% pe an, în timp ce grupurile care au urmat dieta mediteraneană – au consumat ulei de măsline şi nuci –, au raportat o rată a îmbolnăvirii de 3 ori mai mică.

Tratament nou pentru migrene
Tratament nou pentru migrene