Magneziul: beneficii pentru sănătate și semne că nu consumi suficient

Magneziul este absolut necesar pentru producția de energie și totodată joacă un rol crucial în reacțiile enzimatice de la nivelul inimii și creierului.
10.06.2021 | Alexandra Necsoiu
Magneziul: beneficii pentru sănătate și semne că nu consumi suficient
Foto: shutterstock

Vitaminele și mineralele pot acționa ca un elixir magic atunci când vine vorba de îmbunătățirea sănătății. Vrei un păr des și strălucitor? Vitamina D accelerează creșterea foliculilor și întărește firul de păr. Vrei să ai oase mai puternice? Calciul te ajută în acest sens. Vrei să ai un somn mai bun și să-ți îmbunătățești dispoziția? Magneziul este răspunsul!

Magneziul este absolut necesar pentru producția de energie și totodată joacă un rol crucial în reacțiile enzimatice de la nivelul inimii și creierului. Cu alte cuvinte, magneziul sprijină sute de reacții chimice sau procese din organism, inclusiv reglarea musculaturii și funcțiile sistemului nervos, nivelul glicemiei și tensiunii arteriale, dar și producerea proteinei și ADN-ului, informează Institutul Național de Sănătate.

Magneziul: beneficii pentru sănătate

Sprijină sănătatea inimii

Un review din 2018 al unor studii sugerează că un nivel crescut de magneziu în corp este asociat riscului redus de boli cardiovasculare. Magneziul crește oxidul nitric din sânge, care ajută la relaxarea vaselor de sânge și musculaturii inimii. De asemenea, scade tensiunea arterială, aspect esențial în prevenirea bolilor de inimă.

Ameliorează depresia

Nivelul scăzut de magneziu a fost asociat riscului crescut de depresie. Așadar, suficient magneziu ar putea îmbunătăți dispoziția și sănătatea mentală. În cantități prea mici și cu prea mult calciu în organism, sinapsele creierului încep să nu mai funcționeze corespunzător.

Magneziul te scapă de migrene

Infuziile cu magneziu ajută în tratarea pacienților cu migrene severe. Un studiu din 2015 arată că 600mg de magneziu consumate zilnic reduc frecvența migrenelor cu 42%. Între timp, Fundația Americană a Migrenei notează că magneziul este unul dintre instrumentele cu care o persoană poate trata sau combate aceste dureri de cap.

Îmbunătățește somnul

Există cercetări care sugerează că magneziul ajută la îmbunătățirea somnului. În urma unui studiu clinic la care au luat parte 43 de vârstnici, participanții cărora li se administrau 500mg de magneziu pe zi timp de opt săptămâni adormeau mai rapid față de pacienții care primeau un tratament placebo.

Cum știi dacă ai deficit de magneziu?

Testele de sânge sunt cele mai precise în acest sens, dar dacă-ți asculți corpul, poți identifica câteva semnale care sugerează un deficit de magneziu. Stările de oboseală și letargie se numără printre principalele semne care indică un nivel scăzut de magneziu având în vedere că acest mineral jocă un rol important în producția de energie. De asemenea, schimbările apetitului și simptomele similare gripei (stări de greață, vărsături) se numără și ele printre aceste semnale.

Cele mai bune surse de magneziu

O dietă bogată în produse integrale, nuci, verdețuri și anumite produse de origine animală îți pot asigura doza zilnică de magneziu.

  • Migdalele- 80mg per 30g
  • Semințele de dovleac- 156mg per 30g
  • Ciocolata neagră- 43mg per 30g
  • Fasolea neagră- 60mg per 84g
  • Tofu- 126mg per 84g
  • Verdețuri- 78mg per 84g