După menopauză, ai grijă de… picioare!

Începând cu vârsta de 30 de ani, oasele devin mai puţin rezistente la căzături şi alte traumatisme. Factorii genetici, dezechilibrele hormonale, sedentarismul, fumatul şi alcoolul le slăbesc rezistenţa. Ce e de făcut?
După menopauză, ai grijă de… picioare!

Începând cu vârsta de 30 de ani, oasele devin mai puţin rezistente la căzături şi alte traumatisme. Factorii genetici, dezechilibrele hormonale, sedentarismul, fumatul şi alcoolul le slăbesc rezistenţa. Ce e de făcut?

La menopauză, ovarele nu mai secretă estrogen, iar reducerea nivelului acestui hormon accelerează pierderea de calciu şi fosfor iar oasele nu-şi mai îndeplinesc funcţiile în mod corespunzător.

Care sunt consecinţele?

Fracturi după traumatisme minore, cel mai frecvent la nivelul şoldului sau fracturi prin tasare la nivelul coloanei vertebrale ce duc la scăderea în înălţime sau la apariţia cocoaşei.

 
Odată declanşată osteoporoza, procesul nu poate fi stopat, însă starea de sănătate se poate considerabil îmbunătăţi.

Specialiştii insistă asupra unei diete îmbogăţită cu calciu, vitamina D şi nutrienţi esenţiali. Mici ajustări ale stilului de viaţă aduc o serie de beneficii pentru oasele fragile.

 
Micul dejun este însă foarte important. Iată câteva produse pe care dacă le consumi dimineaţa îţi fortifici organismul şi încetineşti evoluţia osteoporozei.

Lactatele nu trebuie să lipsească din cană şi din farfurie. Cerealele, legumele, ouăle, tonul, sardinele sau somonul plus 1 pahar de suc natural de portocale te ajută să-ţi începi ziua în forţă şi cu zâmbetul pe buze.