De ce sunt mereu obosit? Cauze care indică probleme serioase

Cu siguranță ți-ai pus întrebarea „De ce sunt mereu obosit?”. Iată care sunt cauzele din spatele acestei probleme.
De ce sunt mereu obosit? Cauze care indică probleme serioase
Foto: shutterstock

Mulți dintre noi ne confruntăm cu stări de oboseală, mai ales dacă programul nostru tinde să fie extrem de încărcat. În mod normal, o persoană își dedică 90.000 de ore din viață muncii, așadar este perfect normal să te simți obosit, dar cât de normal este să te încerce acest sentiment atât de des? Iată care sunt principalele cauze ale oboselii, când să mergi la medic și ce obiceiuri te pot ajuta dacă te simți obosit constant. Pe scurt, îți oferim răspunsurile la întrebarea „De ce sunt mereu obosit?”

De ce sunt mereu obosit? Cauze care pot indica o problemă serioasă

Există o listă lungă de motive pentru care ai putea fi obosit, inclusiv faptul că lucrezi mult. De asemenea, dacă nu dormi suficient este posibil să te confrunți cu această senzație permanentă de oboseală, iar organismul nu poate lupta împotriva infecțiilor. Oboseala mai poate indica și probleme serioase de sănătate precum anemia, hipotiroidismul, tulburările de somn, anxietatea sau depresia și chiar reacții la anumite medicamente.

Când să mergi la medic

Din fericire, starea de oboseală poate fi doar o fază, dar în momentul în care aceasta devine constantă este timpul să mergi la medic. Dacă această stare persistă mai mult de o săptămână sau două, este severă și nu te lasă să ai un ritm alert, trebuie să se identifice cauzele din spatele acestei probleme. De asemenea, ia în calcul dacă pe lângă senzația de oboseală te confrunți și cu simpotome precum febră, dificultatea de a respira sau picioare inflamate.

Obiceiuri pentru a nu te mai simți obosit constant

Există câteva obiceiuri care te pot ajuta să elimini această stare. Ai nevoie de un pui de somn, în primul rând. Mai apoi, ia în calcul că trebuie să creezi o rutină și să te culci și să te trezești la aceeași oră. De asemenea, renunță să faci sport înainte de culcare, evită alimentele care ți-ar putea perturba somnul și stai departe de lumina albastră înainte de somn. Nu uita să faci mișcare pe timpul zilei, să te hidratezi și să te implici în activități care să te ajute să ții stresul sub control.

Schimbările din stilul de viață sunt și ele de ajutor. În acest sens, ideal ar fi să renunți la alcool și la cofeină.

Alexandra Necșoiu
Alexandra Necșoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected]

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult
Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras