6 ceaiuri excelente pentru stimularea nivelului de energie

Este posibil ca ceaiul să poată stimula organismul așa cum o face cafeaua? Descoperă care sunt tipurile de ceaiuri ce ar trebui incluse în rutina de hidratare, pentru a avea parte de energia dorită!
24.11.2022
6 ceaiuri excelente pentru stimularea nivelului de energie
Ceaiul, alternativa excelentă a cafelei: 6 ceaiuri excelente pentru stimularea nivelului de energie sursa foto: shutterstock

Dacă te afli în căutarea unei băuturi sănătoase și care să-ți sporească nivelul de energie în fiecare dimineață, ceaiul poate fi o alegere potrivită pentru tine. Un mic dejun copios este o alegere ideală pentru a începe ziua cu forțe proaspete, în timp ce soiurile de plante energizante pot fi o opțiune excelentă atunci când cauți un impuls care să te țină treaz pe tot parcursul zilei. În plus, energia oferită de ceaiuri nu perturbă odihna din timpul nopții.

Într-o zi friguroasă de iarnă, un ceai nu numai că poate contribui la aportul de energie dorit, ci poate chiar să devină un ritual confortabil și plăcut de savurare a aromelor intense și a căldurii emanate de ceașca fierbinte. Din fericire, există destul de multe opțiuni gustoase și eficiente. Iată ce tip de ceai ar trebui să consumi în cazul în care dorești să excluzi cafeaua din rutină, dar în același timp ai nevoie și de acel impuls de energie pentru a-ți începe ziua!

  1. Ceaiul verde

Ceaiul verde conține o cantitate moderată de cofeină. Cofeina din ceaiul verde îți va oferi energia de care ai nevoie atunci când te simți leneș și fără vlagă. Spre deosebire de alte băuturi cu cofeină, ceaiul conferă un nivel de energie mai susținut. Acest lucru se datorează parțial unui compus unic prezent în ceai numit l-teanină, care promovează calmul, relaxarea și concentrarea. Ingredientele din ceaiul de plante, cum ar fi menta și ghimbirul pot oferi, de asemenea, un efect stimulant și energizant pentru cei care încearcă să scape complet de cofeină.

  1. Ceaiul negru

Ceaiul negru este una dintre cele mai utilizate alternative ale cafelei. Acest ceai este cel ma bogate în cofeină și conține aproximativ jumătate din cât o ceașcă de cafea. Ceaiul negru poate fi consumat singur sau cu adaos de lapte și îndulcitor, în funcție de gusturi.

  1. Ceaiul alb

Ceaiul alb oferă o cantitate subtilă de cofeină. Deci, dacă nu tolerezi bine cofeina, dar dorești totuși o doză de productivitate, aceasta poate fi soluția ideală pentru tine.

Ceaiul alb este, de asemenea, o opțiune fantastică pentru alternarea ceaiurilor bogate în cofeină pe parcursul zilei. Începe cu o ceașcă de ceai cu conținut ridicat de cofeină (ceaiul negru) dis de dimineață și adaugă ceaiul alb la mijlocul zilei, pentru a menține aportul de energie la un nivel cât mai înalt. Vei avea astfel un flux constant de energie pentru a parcurge tot ce este pe lista ta de activități.

  1. Ceaiul Pu-erh

Ceaiul Pu-erh este un ceai negru îmbătrânit, parțial fermentat, care provine din regiunea Pu-erh din China. Acesta produce o culoare neagră-roșiatică intensă, similară cu cea a unei cești de cafea tare. În plus, ceaiul Pu-erh este, de asemenea, bogat în cofeină, având aproximativ jumătate din conținutul de cofeină prezent într-o ceașcă de cafea. Poate fi consumat alături de lapte pentru o băutură hrănitoare și energizantă.

  1. Ceaiul Oolong

Ceaiul Oolong nu este întotdeauna prima opțiune pe care băutorii de ceai o iau în considerare atunci când vine vorba de cofeină, dar ar putea fi o variantă de luat în calcul. Conținutul de cofeină din soiurile ceaiului Oolong poate fi comparat cu ceaiul negru, în timp ce versiunile mai ușoare sunt similare cu ceea ce vei găsi în ceaiul verde.

Conform unui studiu, s-a observat că cei care beau ceai Oolong au avut rezultate mai bune decât cei care consumă ceaiul verde, în ciuda faptului că Oolong-ul are jumătate din cantitatea de cofeină pe care ceaiul verde o conține. Deci, în timp ce ceaiul Oolong poate să nu fie cel mai bogat în cofeină, este totuși un ceai excelent pentru stimularea nivelului de energie și oferă exact cantitatea potrivită pentru a-ți începe ziua.

  1. Ceaiul Matcha

Dacă ai nevoie de un aport puternic de cofeină, Matcha poate deveni ceaiul tău energetic favorit. Fabricat din frunze de ceai verde măcinate, ceaiul matcha oferă până la 75 mg de cofeină pe ceașcă. De asemenea, este încărcat cu catechine și polifenoli.

Pe lângă stimularea nivelului de energie, ceaiul Matcha aduce și alte beneficii pentru sănătate, precum:

Surse: artfultea.com, blog.piquelife.com, camillestyles.com

Urmărește CSID.ro pe Google News
Sarah Mușat
Sarah Mușat
La început de drum, dar cu toate acestea încrezătoare în abilitățile ei, s-a alăturat echipei Ce se întâmplă doctore? în anul 2022. A început acest nou capitol cu entuziasm și cu o mare dorință de a inspira un număr cât mai mare de oameni prin informațiile de cea mai ... citește mai mult
Recomandare video
Acneea juvenilă: cum se îngrijește corect pielea cu acnee