Câte ore ar trebui să dormi pentru a nu deveni anxios?

S-au scris zeci de studii despre relaţia dintre somn şi o viaţă sănătoasă şi, mai mult, fiecare dintre noi simte cât de indispensabil este somnul pentru a funcţiona la cote optime.
Câte ore ar trebui să dormi pentru a nu deveni anxios?

S-au scris zeci de studii despre relaţia dintre somn şi o viaţă sănătoasă şi, mai mult, fiecare dintre noi simte cât de indispensabil este somnul pentru a funcţiona la cote optime.
La fel de bine ştim şi că prea mult somn poate avea aceleaşi efecte negative ca şi prea puţin somn.

Un studiu recent din SUA a revenit asupra odihnei optime, confirmând că somnul şi hiperactivitatea emoţională sunt într-o relaţie de cauzalitate. Mai precis, lipsa somnului duce la anxietate: dacă în lume, media orelor destinate somnului este de 6 – 7 ore, nevoia zilnică medie de somn este de 7 şi chiar 8 ore. Orice este sub 7 ore poate fi considerat insuficient, orice este peste 8 ore poate fi considerat dăunător.

De ce?

Testele tip scanări cerebrale au evidenţiat că lipsa somnului măreşte activitatea de anticipare în complexul amigdalian – zonă a creierului responsabilă pentru reacţia la experinţele negative. Fenomenul amplificării activităţii de anticipare este corelat cu tendinţa naturală spre anxietate.

„Această intrare în stare de alertă nu este neapărat negativă, dimpotrivă, ne ajută să ne pregătim pentru situaţii periculoase. Este vorba deci de un mecanism de supravieţuire. Dar, atunci când aceasta este exacerbată şi se transformă într-o hiperactivitate, ea devine negativă şi se caracterizează prin stres şi o anxietate severă”, a declarat psihiatru Sylvie Royant-Parola, de la “Centrul de Explorare a Somnului” din Garches.

Citeşte şi: Dormi mai puţin de 6 ore pe zi? Atunci rişti un accident vascular cerebral

Odihna intensivă – principalul tratament după o comoţie cerebrală

10 lucruri interesante despre somn

Sursa: Le Figaro
 

Totul despre hidratarea corectă
Totul despre hidratarea corectă