Balonare: cum reduci simptomele și cum poate fi prevenită

Deși este ceva normal, uneori ne face să ne simțim mai puțin productivi însă, vestea bună este că putem scăpa de balonare sau o putem preveni.
15.06.2021 | Alexandra Necsoiu
Balonare: cum reduci simptomele și cum poate fi prevenită
Foto: shutterstock

Din când în când fiecare dintre noi se confruntă cu balonarea, acel sentiment inconfortabil care apare în urma unei mese copioase sau după ce consumăm un anumit aliment la care suntem sensibili. Și, deși este ceva normal, uneori ne face să ne simțim mai puțin productivi însă, vestea bună este că putem scăpa de balonare sau o putem preveni.

Cum scăpăm de balonare?

Dacă te confrunți cu balonare, iar simptomele sunt pe termen scurt, aceasta va dispărea de la sine, dar aunci când produce prea mult disconfort, poți lua în calul următoarele aspecte.

Mănâncă țelină să scapi de balonare

Țelina este cunoscută pentru controlul digestiei, prevenirea gazelor și balonării, dar și pentru efectele diuretice și laxative pe care le are.

Fii activ fizic

Pentru a scăpa de balonare poți încerca să fac cardio, chiar dacă este vorba doar de o scurtă plimbare prin parc sau pe lângă casă. De asemenea, anumite poziții de yoga te pot ajuta în acest sens, deoarece te pot scăpa de excesul de gaze din zona abdominală.

Bea o cană de ceai

Ceaiurile de mentă, ghimbir sau păpădie consumate înainte și după mese sprijină digestia și reduc balonarea.

Ia prebiotice

Detoxifierea și reechilibrarea florei gastrointestinale cu ajutorul alimentelor poate ajuta în reducerea balonării. Mai mult, unele alimente previn constipația.

Metode de prevenție

Evită alimentele care îți produc iritații- evită alimente precum carbohidrații simpli, produsele procesate, înlocuitorii de zahăr și îndulcitorii artificiali, sarea, prăjelile, mâncarea iute sau mâncarea grasă pentru a reduce riscul de indigestie.

  • Nu mânca prea repede- ideal este să mănânci încet pentru a reduce cantitatea de aer pe care o inhalezi atunci când te bucuri de mâncarea pe care o consumi.
  • Nu dormi imediat după masă- organismul are nevoie de timp să proceseze ceea ce ai consumat. Se recomandă ca după masă să te plimbi pentru a produce energie ca mâncarea să poată fi digerată.
  • Mănâncă porții mici- pentru a evita balonarea, evită mâncatul excesiv. Mai bine mănânci puțin și des, decât porții mari.
  • Nu bea cu paiul- crește cantitatea de aer care intră în organism, iar astfel se produc gaze în stomac, ulterior ajungând la balonare.
  • Bea suficientă apă- apa este soluția pentru orice. Aceasta te ajută să stai departe de gustări și previne balonarea din timpul menstruației.