Apa – curiozităţi şi surse bogate în acest lichid vital pentru organism

Peste 65% din greutatea corporală a unui adult o reprezintă apa. Aşadar, suntem creaţi din apă şi fără aceasta în cantitate suficientă nu vorbim doar despre deshidratare, ci despre boli apărute în mediul intern acid. Să aflăm detalii despre cea mai importantă componentă a organismului uman!
Apa – curiozităţi şi surse bogate în acest lichid vital pentru organism

Peste 65% din greutatea corporală a unui adult o reprezintă apa. Aşadar, suntem creaţi din apă şi fără aceasta în cantitate suficientă nu vorbim doar despre deshidratare, ci despre boli apărute în mediul intern acid. Să aflăm detalii despre cea mai importantă componentă a organismului uman!

Când apare senzaţia de sete, mai mult de 8% din cantitatea totală de apă din corp nu mai există. Este o situaţie gravă, chiar dacă cei mai mulţi dintre noi nu o percep astfel. Motivul? Deshidratarea apărută constant, adică senzaţia de sete pe care o percepeţi, spre exemplu, de câteva ori pe zi, conduce la producerea inflamaţiei din corp. Pe fondul inflamaţiei celulelor se dezvoltă atât bolile degenerative, cardiovasculare, cât şi temutul cancer.

Pe de altă parte, lipsa unui aport normal de apă în fiecare zi conduce la acidifierea mediului intern (sânge, limfă), adică terenul propice pentru bolile civilizaţiei moderne. Şi acum să trecem în revistă soluţiile optime de hidratare. Începând cu vârsta de 10 ani, organismul uman are nevoie de aproximativ 2 litri de apă pe zi. Dacă însă aveţi însă o constituţie corpolentă, nevoile cresc până la 4 litri zilnic, în condiţiile unei temperaturi moderate, adică 20 de grade Celsius. Apa este singurul lichid care hidratează adecvat, aşadar alegeţi-o în defavoarea oricărui alt lichid. Se bea încet, cu înghiţituri mici, pentru o hidratare optimă.

În caz contrar, se transformă rapid în urină, dar nu vă hidratează eficient. Dacă sunteţi extrem de însetaţi şi aveţi la dispoziţie o cantitate mică de apă, aceasta aproape că se “mestecă” astfel încât să fiţi siguri că organismul o va procesa optim. Apa de calitate superioară este săracă în sodiu şi bogată în calciu şi magneziu. Apa trebuie să fie uşor alcalină, ca să alcalinizeze în permanenţă mediul intern al organismului. Vorbim de un pH de cel puţin 7,2 – se află înscris pe etichetă. Se consumă între mese, pentru eficienţă maximă.

Alte lichide benefice

O altă metodă de hidratare eficientă o reprezintă ceaiurile făcute prin infuzie. Iar dintre acestea ceiul verde aduce şi, foarte important, menţine apa în organism cel mai mult timp. E recomandat astfel un ceai verde pe zi în cazul adulţilor. Şi supele, ciorbele de legume în special sunt o metodă bună de hidratare. Legumele se fierb al dente (rămân tari) şi astfel vă puteţi bucura de cât mai mulţi nutrienţi. Iar sarea se adaugă la sfârşit, după ce aţi luat supa sau ciorba de pe foc.

Sarea pusă în timpul fiertului duce la degradarea ultrarapidă a vitaminelor. Supa sau ciorba se consumă în primul rând pentru hidratare, dar şi pentru fibrele solubile şi insolubile ale legumelor, obligatorii pentru procesul de digestie şi în special pentru sănătatea colonului.

Sunt mai puţin alimente înalt nutritive, ci se constituie ca soluţii bune de hidratare. Ideal ar fi să le consumaţi între mese şi nu înaintea unui alt preparat. Din când în când vă puteţi delecta cu un suc natural de fructe. Atenţie doar să-l preparaţi corect. Fructele se mixează şi toată pulpa se combină apoi cu apă plată, astfel încât să nu consumaţi un lichid cu un indice glicemic mare.

Totul cât mai natural

Dar şi fructele şi legumele ca atare hidratează în proporţie de 25% organismul uman şi vă aduc simultan nutrienţi şi antioxidanţi, vitali pentru activitatea celulară. Pepenele, prunele, perele sunt fructe cu un aport semnificativ de apă. Dintre legume, alegeţi şi ca soluţie de hidratare vinetele, dovlecelul, ardeii, roşiile şi castraveţii.

Toate vin atât cu un aport considerabil de apă, dar şi cu nutrienţii vitali vieţii. De asemenea, fibrele solubile şi insolubile sunt esenţiale pentru un tranzit intestinal corect, deci şi pentru reducerea cancerelor de stomac şi colon. Lichidele care deshidratează sunt reprezentate de alcool şi de cafea. Aşadar, dacă aţi băut o cafea, consumaţi şi un pahar cu apă.

Dacă aţi băut o bere, beţi cel puţin 1 litru de apă ca să vă rehidrataţi organismul. Berea deshidratează extrem. În plus, conduce rapid la un mediu intern acid. În acest caz, rinichii lucrează la capacitate maximă ca să alcalinizeze mediul intern şi astfel consumă şi mai multă apă din rezervele corpului, în timp ce simultan elimină urină.

Din aceste motive, după ce aţi băut o bere, cantitatea de urină creşte semnificativ. Laptele se constituie drept un aliment lichid, aşadar nu vă oferă decât în mică măsură hidratarea necesară. Laptele însă conţine săruri – este cel mai sărat aliment, în ciuda gustului – esenţiale şi ele pentru menţinerea hidratării. Dar laptele se consumă ca o masă de sine stătătoare şi nu se combină cu nici un alt aliment. În caz contrar, digestia este extrem de dificilă şi consumă cantităţi mari de apă din rezerva organismului.
 

 


 

Tags: