Antihistaminice naturale pentru alergii. Cu ce să înlocuiești pastilele

Din fericire, există și antihistaminice naturale pentru alergii care să te scape de simptome precum strănut, mâncărimi, nas înfundat și gât iritat.
  • Publicat:
Antihistaminice naturale pentru alergii. Cu ce să înlocuiești pastilele
Foto: envato

Antihistaminicele tratează alergiile sezoniere, iar în această perioadă multe persoane iau pastile în acest sens. Din fericire, există și antihistaminice naturale pentru alergii care să te scape de simptome precum strănut, mâncărimi, nas înfundat și gât iritat.

Cum funcționează antihistaminicele?

Alergiile apar ca un răspuns anormal al sistemului imunitar. Atunci când intri în contact cu un alergen, sistemul imunitar îl consideră o amenințare și elimină o substanță numită histamină.

Histaminele luptă împotriva invadatorilor precum paraziții, iar în momentul în care ai o alergie, acesta reacționează ca la o amenințare. Această acțiune produce simptomele alergiilor.

Antihistaminicele blochează efectul histaminelor și ameliorează simptomele produse de alergii și inflamațiile asociate acestui răspuns.

Antihistaminice naturale pentru alergii

Există câteva substanțe naturale care conțin antihistaminice, iar cercetările arată că acestea sunt sigure, eficiente și la îndemâna oricui.

Vitamina C

Cel mai probabil deja știi că vitamina C ajută la ameliorarea senzațiilor de răceală și gripă și, totodată, află că este și un antiioxidant și antiinflamator. Cercetările sugerează că atât stresul oxidativ, cât și inflamațiile sunt aspecte majore ale alergiilor

Cercetătorii au descoperit că o doză mai mare de vitamina C administrată intravenos poate îmbunătăți simptomele alergiilor. De asemenea, s-a descoperit că deficitul de vitamina C poate duce la apariția alergiilor. Poți opta pentru suplimente alimentare sau chiar pentru alimente bogate în vitamina C:

  • ardei gras verde și roșu
  • portocale și suc de portocale
  • suc de grepfrut și grepfrut
  • kiwi
  • broccoli
  • căpșuni
  • varză de Bruxelles

Vitamina C poate veni la pachet și cu efecte adverse atunci când este administrată în doze mari: diaree, crampe abdominale și alte probleme digestive.

Quercetina

Quercetina este un antioxidant prezent în multe vegetale cu capacități antialergice și antihistaminice. Un studiu sugerează că aceasta suprimă o genă care contribuie la răspunsul alergic. Quercetina se găsește atât sub formă de suplimente alimentare, cât și în anumite alimente:

  • frunze de fenicul
  • mărar
  • ceapă
  • oregano
  • fulgi de chilli
  • merișoare și afine
  • spanac și varză kale
  • cireșe
  • salată
  • sparanghel

Dacă ești însărcinată sau alăptezi nu se recomandă consumul de quercetină.

Bromelaină

Bromelaina este un grup de enzime care se regăsesc în ananas. Multe studii sugerează că bromelaina este un antiinflamator care ajută la ameliorarea congestiei nazale. Într-un studiu mic se arată că poate fi eficient și împotriva alergiilor și a altor afecțiuni sinuzale.

Probiotice

Probioticele sunt microorganisme vii care se regăsesc în sistemul digestiv și care sunt esențiale pentru importanța sănătății. Există studii care sugerează că probioticele ajută în bolile sistemului imunitar, inclusiv în cazul alergiilor.

Surse excelente de probiotice sunt iaurtul, kefirul, kombucha, castraveții murați, tempeh, kimchi, miso și smântâna.

 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu - Web-Editor
ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected] Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să scrie şi nu se vede făcând altceva, acesta fiind visul ei încă de pe băncile ...
citește mai mult
Recomandare video
Salată cu ciuperci și Mușchi File și paste cu Jambon de Curcan