Alimente care îţi “iau durerea cu mâna”

Durerile cronice afectează milioane de adulţi din toată lumea. Şi, în timp ce calmantele reduc suferinţa, au numeroase efecte secundare şi pot să provoace dependenţă. Chiar mai rău, analgezicele nu reuşesc de multe ori să elimine adevărata cauză a durerii. Din fericire, există alimente care te scapă de durere natural şi fără vreo pastilă în plus. Iată câteva dintre ele!
Alimente care îţi “iau durerea cu mâna”

Durerile cronice afectează milioane de adulţi din toată lumea. Şi, în timp ce calmantele reduc suferinţa, au numeroase efecte secundare şi pot să provoace dependenţă.

Chiar mai rău, analgezicele nu reuşesc de multe ori să elimine adevărata cauză a durerii.

Din fericire, există alimente care te scapă de durere natural şi fără vreo pastilă în plus. Iată câteva dintre ele!

Ghimbirul

Recomandat pentru migrene, dureri de stomac sau dureri musculare, această rădăcină picantă este un calmant de stomac tradiţional şi este recunoscut pentru capacitatea de a reduce greaţa şi răul de mare.
De asemenea, ghimbirul poate fi un tratament bun pentru migrene, artrită sau dureri musculare şi poate fi integrat uşor în dieta ta, amestecat în smoothie-uri sau combinat cu miere şi lămâie. 

Somonul, heringul sau sardinele

Recomandate pentru durerile de spate, gât sau dureri articulare, aceste soiuri de peşte sunt remediul perfect. Consumul de peşte bogat în acizi graşi Omega 3 şi scăzut în mercur poate ajuta la ameliorarea acestor dureri, îmbunătăţeşte fluxul sanguin şi previne inflamaţiile nervilor şi vaselor de sânge.

Turmericul

Plantă a cărei proprietăţi benefice pentru sănătate au fost cunoscute încă din cele mai vechi timpuri, este puternic recomadată pentru inflamaţia colonului şi reducerea durerilor articulare. Ingredientul acesta picant este folosit de mii de ani pentru ameliorarea durerilor şi accelerarea digestiei.
Dar cercetătorii îl plac şi din alte motive: „Turmericul poate proteja organismul de la distrugerea ţesuturilor şi inflamarea articulaţiilor şi, de asemenea, păstrarea bunei funcţii a celulelor nervoase”, spune cercetătorul dr. Peter Abaci, care recomandă o doză zilnică de 1 lingură pe zi.

Iaurtul

Recomandat pentru sindromul de colon iritat şi, implicit, dureri stomacale, iaurtul este un bun calmant natural. Câteva dintre bacteriile care se găsesc de obicei în iaurturi reduc durerea, inflamaţia şi balonarea, potrivit unui studiu din 2012. Dacă te confrunţi cu aceste probleme, este recomadat să consumi una sau două cutii de iaurt în fiecare zi.

Menta

Mestecând mentă poţi să-ţi împrospătezi cu uşurinţă respiraţia dar acesta nu este singurul motiv pentru care să consumi această plantă. Specialiştii afirmă că menta este recomandată pentru ameliorarea durerilor de cap şi a durerilor stomacale.
Mentolul din mentă ajută la prevenirea spasmelor musculare, unul dintre motivele pentru care uleiul de mentă tratează eficient sindromul de colon iritabil. De asemenea, uleiul de mentă este puternic recomandat în a combate durerile de cap. Masează-ţi tâmplele şi încheieturile cu o batistă îmbibată în ulei de mentă şi vei simţi imediat cum durerea de cap dispare ca prin minune!