5 trucuri care te pot ajuta să îţi păstrezi memoria

Modul în care trăieşti, ceea ce mănânci şi bei, dar şi felul în care îţi tratezi corpul, toate astea îţi pot afecta memoria la fel de mult ca şi sănătatea fizică. Iată cinci lucruri pe care le poţi face în fiecare zi pentru a-ţi menţine mintea vie şi organismul sănătos!
5 trucuri care te pot ajuta să îţi păstrezi memoria

Modul în care trăieşti, ceea ce mănânci şi bei, dar şi felul în care îţi tratezi corpul, toate astea îţi pot afecta memoria la fel de mult ca şi sănătatea fizică. Chiar dacă pierderile de memorie pe care le ai te pot duce cu gândul la Alzheimer, de vină poate să fie doar stilul tău de viaţă. Iată cinci lucruri pe care le poţi face în fiecare zi pentru a-ţi menţine mintea vie şi organismul sănătos!

Învaţă să gestionezi stresul! Stresul zilnic dat de presiunea termenului limită sau de argumente minore poate cu siguranţă să îţi afecteze abilitatea de a te concentra şi de a-ţi aminti. Problema cea mai rămâne însă anxietatea, care poate îţi poate afecta psihicul. Dacă nu ai o strategie pentru gestionarea stresului, protejarea memoriei poate fi un motiv esenţial. Respiraţia profundă şi meditaţia pot ajuta.

Încearcă să ai un somn bun! Oamenii care nu dorm bine noaptea tind să se confrunte mai uşor cu uitarea decât cei care au un somn profund. Dacă somnul de noapte te poate ajuta să îţi consolidezi amintirile, insomnia îţi poate perturba întregul organism. Din păcate, multe dintre medicamentele pe care le poţi lua pentru insomnie îţi pot afecta, de asemenea, memoria şi funcţia cerebrală. De aceea, este mai bine să încerci remediile naturale şi să iei medicamente numai dacă aceşti paşi nu te ajută. Dacă ai nevoie, totuşi, de pastille, utilizează cea mai mică doză.

Renunţă la fumat! Fumătorii se confruntă mult mai des cu probleme de memorie decât nefumătorii. Persoanele care fumează mai mult de două pachete de ţigări pe zi la mijlocul vieţii riscă de două ori mai mult  să dezvolte demenţă la o vârstă înaintată, asta în comparaţie cu nefumătorii. Cu toate acestea, cei care renunţă la fumat şi cei care fumează mai puţin de o jumătate de pachet pe zi prezintă un risc similar de demenţă ca şi cei care nu au fumat niciodată.

Bea alcool moderat! Dacă bei alcool optează pentru o cantitate moderată. Consumul prea mare creşte riscul de pierdere a memoriei şi te împrieteneşte cu demenţa. Alcoolicii au dificultăţi în îndeplinirea sarcinilor pe termen scurt, cum ar fi memorarea listelor. Un alt tip de pierdere de memorie asociată consumului de alcool este sindromul Korsakoff. În această stare, deficitul de vitamina B1 şi efectele toxice ale alcoolului asupra creierului pot declanşa amnezia bruscă şi dramatică. În unele cazuri, această pierdere de memorie devine permanentă.

Ai grijă să nu te răneşti la cap! Trauma pe care o poţi suferi la nivelul capului poate fi una dintre cauzele pierderii de memorie şi creşte riscul de apariţie a demenţei. De aceea, e indicat să poţi o cască atunci când te plimbi cu bicicleta sau cu motocicleta, patinezi sau faci schi. De asemenea, nu renunţa la centura de siguranţă atunci când mergi cu maşina. Accidentele auto sunt de departe cea mai frecventă cauză a leziunilor cerebrale, dar purtarea centurii de siguranţă reduce foarte mult şansele de a te răni grav la cap.