3 tehnici pentru combaterea stresului

Iată câteva sfaturi esențiale pentru combaterea stresului sau pentru a preveni apariția lui. Obiceiuri banale precum somnul și hidratarea sunt esențiale.
16.03.2021
3 tehnici pentru combaterea stresului
3 tehnici pentru combaterea stresului

Stresul poate avea un impact destul de mare asupra organismului. Te poți confrunta cu dureri de cap, supărări de stomac, lipsa energiei sau tulburări de somn. Pe termen lung, poate duce la creșterea tensiunii arteriale care poate produce serioase probleme de sănătate precum infarct, accident vascular cerebral, sindromul colonului iritabil sau chiar dificultatea de a obține o sarcină. Iată câteva sfaturi esențiale pentru combaterea stresului sau pentru a preveni apariția lui.

Tehnici pentru combaterea stresului, potrivit experților

Ai nevoie de un mindset pozitiv

Când stresul devine cronic, acesta poate afecta până și modul în care luptă împotriva unei infecții. Efectele stresului asupra producției în organism a celulelor albe, care în mod normal luptă împotriva bolilor, poate suferi schimbări în privința răspunsului sistemului imunitar. O gândire pozitivă te poate ajuta să faci față stresului și să îndepărtezi factorii care duc la creșterea lui. De exemplu, în situația de față putem lua anul 2020 pe care mulți îl văd ca pe un an pierdut, dar de fapt el trebuie perceput doar ca un an diferit.

Găsește o modalitate în care să împaci relațiile de prietenie cu fitness-ul

Cercetările arată că din multe aspecte suportul social ajută la o viață longevivă. Conexiunea cu cei din jur este o modalitate esențială de la combate stresul, la fel și mișcarea, care ne ajută atât din punct de vedere fizic, cât și mental. Dacă prietenii tăi nu sunt dornici să meargă la sală sau să fie activi alături de tine, după antrenament te poți întâlni cu ei sau vă puteți vedea pe Zoom. Important este să creezi o rutină din asta, să socializezi și să fii și activ fizic.

Ai grijă de tine. Funcționează în combaterea stresului

Obiceiurile banale precum un somn corespunzător sau să bei cel puțin 2L de apă pe zi sunt doar câteva aspecte care te ajută să scapi de stres. Persoanele care nu dorm suficient sau au tulburări de somn au un nivel crescut de cortizol în organism, cunoscut și ca hormonul de stres. De asemenea, dacă ești deshidratat cronic, acest aspect este o altă sursă de stres în organism, iar nivelul de cortizol crește și el.

Alexandra Necsoiu
Alexandra Necsoiu

ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, alexandra.necsoiu@m.ro

Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Natalia Pavalachi Pittet, sexolog: Cum discutăm cu copiii și adolescenții despre sex