12 ace de cojocul stresului

Fa miscare – activitatea fizica nu numai ca te ajuta sa iti relaxezi muschii, dar are un cuvant de spus si in privinta starii tale de spirit.
  • Publicat:
12 ace de cojocul stresului
12 ace de cojocul stresului

Fa miscare – activitatea fizica nu numai ca te ajuta sa iti relaxezi muschii, dar are un cuvant de spus si in privinta starii tale de spirit.

Mananca sanatos – e important sa consumi din plin fructe, legume si proteine (surse excelente sunt: untul de arahide, carnea de pui si salata de ton). Mananca cereale integrale ca sa fii plina de energie (nu te amagi ca o iei din cafeina sau zahar, imediat iti va pieri avantul daca nu te ajuta alimentatia).

Confeseaza-te prietenilor – discutiile cu amicii sunt un bun leac impotriva stresului. Vorbeste cu ei despre problemele care nu-ti dau pace – o sa primesti sfaturi, asigurarea ca nu te lupti singura cu necazurile si o sa te simti mult mai linistita.

Ai grija sa dormi suficient – somnul e un mod nemaipomenit de a-ti relaxa atat corpul, cat si mintea. Stresul se va agrava daca nu vei dormi atat cat trebuie, adica intre 7 si 9 ore pe noapte.

Fa compromisuri – invata sa mai lasi de la tine in anumite cazuri, numai de dragul de a evita situatii stresante. Nu mai tine mortis la faptul ca ideea ta e cea mai buna, mai da din cand in cand dreptate si altora…

Fa-ti timp pentru tine – nimic nu conteaza mai mult decat sa te ingrijesti de tine. Indiferent cat de mare e teancul de dosare care asteapta rezolvare pe biroul tau, lasa-ti macar un sfert de ora in fiecare zi sa faci ceva pentru tine: o baie cu spuma, sa faci o plimbare, sa suni o prietena.

Fa lucruri care te ajuta sa te relaxezi – este foarte important sa te deconectezi. Fiecare persoana are felul ei de a se relaxa: expira adanc, participa la o sedinta de yoga, la una de masaj. Daca nu iti permite timpul sa mergi la cabinete specializate, atunci asculta un disc cu muzica de relaxare sau citeste o carte.   

Ajuta-i pe ceilalti – pentru ca ajutandu-i pe cei care au nevoie, te ajuti pe tine. Sari in ajutorul oricui iti cere, implica-te in rezolvarea problemelor lor, ofera-te chiar sa lucrezi ca voluntar undeva. Ai sa vezi ca lumea nu e plina numai cu necazurile tale si vei ajunge sa le privesti altfel, mai detasat.

Invata sa stabilesti limite – nu trebuie sa faci totul o data, vezi exact cat poti duce – e valabil si in cazul serviciului si in familie. Ziua nu are decat 24 de ore, gandeste-te cum le imparti ca sa-ti fie si tie bine. Nu-ti fie teama sa spui „nu” unei rugaminti ce mai poate astepta, daca asta inseamna sa castigi mai mult timp si energie pentru tine.

E momentul sa ai un hobby – daca pana acum nu te-ai prea gandit la asta, acum e cazul. Gaseste ceva ce-ti face mare placere si ai grija sa iti rezervi timp regulat pentru aceasta activitate. Ai sa observi imediat schimbarea…

Nu cauta solutii pe carari gresite – nu vei scapa de stres daca vei da iama in mancare sau in tigari sau te vei apuca de baut. Pe moment vei avea senzatia ca nu mai ai nici macar o singura problema, dar cand vei reveni cu picioarele pe pamant, vei vedea ca ai chiar mai multe. Endorfinele – eliberate in organism gratie exercitiilor – pun stresul pe fuga. Opteaza in special pentru inot.

Tine o agenda si nu iesi din planificare – evita sa ai un program haotic, sa nu sti in urmatorul moment incotro sa o iei ca sa le rezolvi pe toate. Noteaza-ti cu o zi inainte ce ai de facut, ierarhizeaza-ti indatoririle (ca sa stii la ce poti renunta) si tine-te de plan. Pare greu, dar merita efortul!

 

Urmărește CSID.ro pe Google News
Baile cu spuma
Baile cu spuma
Recomandare video
Totul despre stereotaxie: „Nu este dureroasă, nu necesită o anestezie și nici măcar o internare a pacientului”