Semințe de in – 10 beneficii

Semințe de in - bune pentru constipație și scăderea colesterolului. Ajută și la eliminarea kilogramelor în plus. Află mai multe!
31.01.2021 | Redactia CSID
Semințe de in – 10 beneficii

Semințe de in – sunt folosite în mod tradiţional în produse de  brutărie. În ultimii ani, seminţele de in au câştigat tot mai multă faimă odată cu popularitatea dietei Budwig (care foloseşte seminţele de in şi brânza de vaci ca etapă a unui proces de vindecare,  folosit mai ales în cazul cancerului) şi utilizarea acestuia în produse dedicate curăţării colonului, dar şi sub formă de pudră alături de alte superalimente. 

Indiferent de modul în care le foloseşti, micuțele semințe de in nu trebuie să-ţi lipsească din casă datorită puterilor vindecătoare.

Trei dintre cele mai importante substanțe nutritive conținute de semințele de in sunt: acizi grași Omega 3, lignani şi mucilagiu. Un procent ridicat în această sămânţă îl constituie lignanii, fiind singura plantă care deţine cel mai bogat depozit de lignani şi fibre. Aceştia reprezintă un grup de compuşi naturali găsiţi doar în plante, având compoziţia chimică asemănătoare cu a estrogenului şi a antioxidanţilor.

 Ce nutrienţi conţin seminţele de in?

  • O sursă excelentă de vitamina B, inclusiv tiamină (B1), B6, folaţi (B9), niacină (B3), riboflavinp (B2) şi acid pantotenic (B5)
  • O sursă excelentă de vitamina E
  • O sursă bogată de mangan, magneziu, fosfor şi cupru
  • O bună sursă de fier, calciu, potasiu, zinc şi seleniu
  • Sursă de proteină vegetală (18% proteine)
  • Sursă de acizi graşi Omega 3
  • Sursă de fibră dietetică

O veste bună este că aceste seminţe de in nu conţin gluten, putând fi consumate în siguranţă de persoanele cu intoleranţă la gluten sau boala celiacă.

Cu acest mix incredibil de nutrienţi, nu-i de mirare că inul este un aliment atât de apreciat!

Semințe de in – beneficii

În semințe de in găsești toţi aceşti nutrienţi incredibili, dar ce înseamnă mai exact pentru sănătatea ta? Ei, bine se pare că există o adevărată listă de beneficii pentru sănătate, printre care se numără:

  • Creşte absorbţia nutrienţilor
  • Detoxificarea colonului
  • Păr şi unghii strălucitoare
  • Reduce inflamaţia
  • Ajută la scăderea colesterolului și a greutății corporale
  • Ajută la digestie și previne constipația
  • Reduce riscul de cancer de colon
  • Ameliorează simptomele menopauzei
  • Sprijină sistemul imunitar
  • Scade nivelul zahărului din sânge

Cum poţi introduce seminţe de in în dieta ta zilnică?

Există mai multe moduri în care poţi incorpora inul în dieta ta zilnică, dar cea mai bună soluţie este să foloseşti seminţele măcinate sau uleiul, pentru a fi mai bine digerate. În acest sens, poţi încorpora inul în:

  • Cereale
  • Brioşe, prăjituri şi pâine
  • Smoothie
  • Dressing de salată
Recomandări:
Iedera otrăvitoare: 5 remedii din confortul casei
Iedera otrăvitoare: 5 remedii din confortul casei
Beneficiile viței de vie. Pentru ce afecțiuni era folosită în vechime
Beneficiile viței de vie. Pentru ce afecțiuni era folosită în vechime