Alimente pe care să le consumi pentru dinţi sănătoşi

Iată ce să mănânci pentru sănătatea dinţilor.
20.08.2020 | Redactia CSID
Alimente pe care să le consumi pentru dinţi sănătoşi
Pentru a avea dinţi frumoşi şi sănătoşi, trebuie să îi spălăm des, să folosim aţă dentară şi să mergem la dentist în mod regulat. Dar ştiaţi că şi ceea ce mâncăm sau bem ne poate afecta starea de sănătate orală? Medicul stomatolog Adrian Mina ne spune ce ar trebui să mâncăm ca să avem dinţi frumoşi şi gingii sănătoase!
 
Alimentele şi băuturile pe care le consumăm pot avea un impact major asupra sănătăţii noastre orale. Menţinerea unei alimentaţii echilibrate este esenţială pentru a ne asigura că dinţii şi gingiile noastre îşi păstrează sănătatea peste ani.
 

Brânzeturile

 
Aceste produse lactate ajută la remineralizarea smalţului, datorită nivelului ridicat de proteine şi calciu din compoziţie. Cu toate acestea, este bine să optaţi pentru brânzeturi naturale,  deoarece produsele procesate pot creşte riscul dezvoltării leziunilor carioase.
 

Lapte

 
Laptele nu numai că ajută la menţinerea sănătăţii oaselor, dar poate proteja smaltul dinţilor. Asta deoarece furnizează cantitatea optimă de calciu şi fosfor pentru reminalizarea dinţilor.
 

Legume crude

 
Mestecaţi legume crude, precum morcovi sau ţelină. Acest lucru ajută la stimularea sănătăţii gingiilor prin masajul pe care aceste alimente dure îl realizează în timpul masticaţiei. Totodată, ajută la menţinerea sănătăţii dinţilor. Ca un plus, morcovii şi ţelina sunt surse de beta-caroten, de care organismul are nevoie. Vitamina A este un element nutritiv cheie pentru menţinerea dinţilor puternici.
 

Mere

 
”Merele sunt denumite „periuţe de dinţi naturale”. La fel ca legumele crude, stimulează gingiile şi reduc acumularea de bacterii cauzatoare de leziuni carioase. Consumul unui măr stimulează, de asemenea, fluxul de salivă, care poate ajuta la scăderea acidităţii bucale şi la curăţarea particulelor alimentare”, spune medicul stomatolog Adrian Mina.

Frunze verzi

„Frunzele verzi, cum ar fi spanacul şi varza, sunt cunoscute pentru beneficiile lor legate de sănătate. Ei bine, ele sunt benefice şi pentru sănătatea orală. Au un conţinut ridicat de calciu, ceea ce ajută la construirea smalţului dinţilor şi conţin acid folic, un tip de vitamina B care are mai multe beneficii pentru sănătate. Spre exemplu, poate fi folosit şi în tratamentul gingivitei la femeile însărcinate”, explică specialistul.
 

Peşte

Uleiurile de peşte Omega-3 s-au dovedit a reduce riscul de parodontoză, conform unor studii recente.
 

Nuci

Consumul de nuci stimulează producţia de salivă, ceea ce ajută la neutralizarea bacteriilor care provoacă carii. Migdalele sunt bogate în calciu, în timp ce nucile conţin o serie întreagă de vitamine şi minerale, inclusiv vitamina E, potasiu şi zinc, care sunt benefice pentru dinţi.
 

Merişoare

Oamenii de ştiinţă au descoperit că un compus din merişoare poate opri lipirea bacteriilor de dinţi şi formarea plăcii dentare.
 

Ceai negru şi verde

Ceaiul negru şi ceaiul verde sunt bogate în polifenoli. Aceştia pot ajuta la încetinirea dezvoltării bacteriilor asociate cu apariţia cariilor şi a bolilor parodonţiului marginal. De asemenea, polifenolii din ceaiul negru pot ajuta şi la combaterea respiraţiei urât mirositoare.
 

Stafide

”Cercetătorii străini au descoperit că anumite fitochimice conţinute de stafide luptă împotriva bacteriilor orale ce cauzează carii şi boli gingivale”, explică medicul stomatolog Adrian Mina.