Ultimele luni din an, stresul la nivelul limită! Învaţă să te relaxezi!

Ultimele luni ale anului sunt, pentru majoritatea persoanelor, momentul în care “bateria” organismului este din ce în ce mai slăbită.
Ultimele luni din an, stresul la nivelul limită! Învaţă să te relaxezi!

Ultimele luni ale anului sunt, pentru majoritatea persoanelor, momentul în care “bateria” organismului este din ce în ce mai slăbită.

Cu siguranţă, te simţi adesea stresată. Însă aceasta este o stare pe care o poţi controla. Stresul este şi benefic atunci când ştim cum să îl gestionăm, iar acest lucru depinde de reacţia noastră. Din păcate, viaţa modernă este caracterizată prin stres şi cel mai important lucru este să vedem partea plină a paharului în orice situaţie care ne apare.

Din mintea noastră pleacă şi binele şi răul, ce ne împiedică să gândim pozitiv sau ne îndeamnă la gânduri negative. Aşa cum mintea poate influenţa corpul, şi fizicul influenţează psihicul, astfel încât, gândind pozitiv, vom avea parte de mai puţin stres.

Somnul insuficient poate fi o sursă de amplificare a stresului. Este foarte important să ţii cont de câteva lucruri pentru a avea un somn odihnitor: încearcă să controlezi stresul până când nu devine patologic. Nu te poţi feri de a acumula tensiuni, dar poţi să înveţi cum să le elimini. Ştii că pofta de dulce apare din cauza stresului…

Alimentaţia şi mişcarea pot fi două variante excelente pentru a îndepărta tensiunile acumulate. O vacanţa bine gândită face ca rezervele de energie să fie foarte mari, iar starea de bine să se instaleze foarte repede. Sub acţiunea stresului creierul eliberează hormone de stres, iar unul dintre aceşti hormoni, cortizonul, este un stimulator puternic al apetitului. Drept urmare, mai puţin stres înseamnă automat mai puţine kilograme!

Încearcă să-ţi înfrânezi pofta de mâncare şi să consume mai mulţi carbohidraţi cu ardere lentă: fructe, brânză de vaci, albuş de ou, orez, fructe uscate, pâine neagră.

De cele mai multe ori, după o zi de muncă, acumulezi tensiuni şi, implicit, apare stresul. Încearcă să adopţi câteva strategii de combatere: în primul rând aruncă-ţi nervii la coş, fie că mergi într-un parc sau faci o plimbare; dacă ai posibilitatea, încearcă să urmăreşti lumea şi să te amuzi de tot ceea ce vezi în cale. Un hohot de râs va elibera corpul de tensiuni.

O plimbare stimulează muşchii inimii şi sistemul circulator şi face ca starea de bine să se instaleze rapid. De asemenea, atunci când ai ocazia (şi vremea este în favoarea ta), mergi într-un parc şi plimbă-te desculţă. Există aproximativ 72 000 de terminaţii nervoase în picioare, care odată stimulate duc la buna funcţionare a organelor interne.

De asemenea, orice gen de mişcare modifică reacţiile din creier. Cu siguranţă ţi s-a întâmplat ca la finalul unei plimbări sau a unui program de mişcare să vezi cu alţi ochi lucrurile. Starea de relaxare în urma efectuării de exerciţii fizice, chiar şi uşoare, durează cel puţin 2-3 ore.

Bioritmul este modul prin care organismul ne atenţionează când trebuie să îl forţăm şi când trebuie să îl relaxăm. Este nevoie să ţinem cont şi de acest aspect dacă vrem să avem parte de mai puţin stress. Somnul înainte de miezul nopţii este cel mai odihnitor. Ţine cont de acest lucru şi încearcă să îl respecţi!

Totodată, este indicat să faci o pauză clară de prânz între orele 12-14 pentru că în acest interval scade tensiunea, iar metabolismul se reduce simţitor.

Dacă în această perioadă vei stresa organismul cu tot felul de munci sau sarcini pe care le ai de îndeplinit, nu te mira că stresul te afectează în continuare zilnic. O pauză de cel puţin 30 de minute în care fie te plimbi, faci exerciţii de respiraţie sau pur şi simplu stai cu ochii închişi timp de câteva minute va face ca organismul tău să funcţioneze minunat.

Masa în această perioadă a zilei ar trebui să fie alcătuită din alimente care să-ţi aducă un plus de energie. Gândeşte-te la peşte, legume diversificate, dar şi la un ceai verde în locul cafelei.

Iulia Pocol
Iulia Pocol

De mai bine de o săptămână, scriu şi rescriu acest text. Am înţeles că trebuie să pară profesionist, dar să nu vă sperie.

Sincer, la 20 de ani, nu aş putea spune că experienţa mă recomandă şi nici că sănătatea era interesul meu principal.

Totuşi, nu pot să nu ... citește mai mult

Cel mai nou articol Video:
Dr. Cristina Tănase Damian: despre prezența tatălui la naștere