Metode de gestionarea stresului

Câteva metode de gestionare a stresului oferite de un psihoterapeut.
Metode de gestionarea stresului
Atunci când vorbim despre gestionarea stresului, trebuie să ne gândim la câteva etape prin care putem minimiza efectele acestuia sau chiar rezolva.
 
Acestea sunt: identificarea agentului stresor, evaluarea gravităţii acestuia, comparaţia cu alte situaţii asemănătoare pe care persoană respectivă a reuşit să le gestioneze în trecut.
 
Astfel, eventual alături de un psiholog, puteţi învaţa foarte multe despre:
Inteligenţă emoţională
Comunicare
Managementul stresului
Managementul timpului
Managementul carierei
Managementul relaţiei
Parenting

Pentru început este foarte important să descoperim cauza

Sunt situaţii stresante de gravitate mare cum ar fi: decesul cuiva drag, divorţul, o boală grea de care suferă o persoană apropiată, şomajul sau problemele financiare, lipsa unui partener afectiv, o sarcină cu probleme. Acestea sunt o categorie aparte care se rezolva mai greu şi pentru care este indicat să apelaţi la ajutor specializat: psiholog sau psihiatru.
 
Mai pot fi situaţii de gravitate medie cum ar fi: certurile cu partenerul de viaţă, copiii, colegii sau şeful. Un program foarte încărcat de lucru, un salariu nesatisfăcător. Din nou putem spune că indicaţia o constituie tot aceea de a apela la un psiholog pentru a învaţa cum puteţi comunica corect, elemente de inteligenţă emoţională sau repere pentru a va regândi cariera. 
 
Indicaţiile generale pentru a reuşi să gestionăm situaţiile stresante constau în dezvoltarea inteligenţei emoţionale, a comunicării, a schimbării unor comportamente sau a preocupărilor. Înainte de orice este bine să va gândiţi la propria problema şi la modul personal în care puteţi ajunge să gestionaţi situaţia stresantă. 

Câteva metode de lucru pentru gestionarea situaţiei stresante: 

  • Dezvoltarea abilităţilor de comunicare.
  • Dezvoltarea relaţiilor sociale.
  • Recadrarea sau schimbarea unghiului din care privim anumite situaţii.
  • Evaluarea carierei din punct de vedere al aşteptărilor salariale sau a poziţiei în cadrul companiei. Iar în funcţie de ce descoperiţi să încercaţi să schimbaţi locul actual de muncă, să va completaţi studiile sau să va schimbaţi domeniul de activitate.
  • Hobby-urile sunt din nou foarte importante. Atunci când consideraţi că treceţi printr-o situaţie stresantă acestea va pot oferi momente de linişte, de relaxare.
  • Sportul este deasemenea foarte important, va poate ajută de la îmbunătăţirea stării de sănătate fizică şi psihică. Este foarte important să găsiţi acel sport pe care îl puteţi face cu zâmbetul pe buze pentru că efectul acestuia să fie maxim.
Pe scurt dacă reuşiţi să îmbinaţi în mod corect viaţă profesională cu cea profesională şi socială, atunci puteţi găsi acel echilibru care să va poată face să treceţi peste orice situaţie stresantă într-un termen mai lung sau mai scurt în funcţie de cât de gravă este aceasta.

Resursele de care aveţi nevoie sunt:

  • Somnul – trebuie să încercaţi să fie de calitate.
  • Viaţa personală – în care să încercaţi să găsiţi un partener pe care să vă puteţi baza.
  • Sportul –  va poate ajută uneori să va descărcaţi de emoţiile negative.
  • Prietenii adevăraţi, cei care să va fie aproape atunci când va aflaţi într-o situaţie stresantă.
  • Psihologul.
 
În concluzie, pentru a învaţa cu adevărat să gestionaţi situaţiile stresante este bine să aveţi în vedere un plan extins la care să lucraţi alături de un psiholog.
 
Articol scris de psihoterapeut Constantin Cornea.
 
Cel mai nou articol Video: