Dacă vrei să fii o femeie de afaceri de suces trebuie să-ţi vopseşti părul blond

Cercetătorii explică de ce jumătate dintre femeile manager şi cele din topul S&P 500 sunt blonde.
Dacă vrei să fii o femeie de afaceri de suces trebuie să-ţi vopseşti părul blond

Dacă vrei să ai succes în afaceri poţi avea părul orice culoare vrei tu, însă dacă îţi doreşti o poziţie de top (CEO) într-o companie, ori o funcţie publică atunci ar trebui să-ţi vopseşti părul blond, asta dacă nu ai părul blond deja, potrivit unui articol publicat de Inc.com.

Doar 2% din populaţia globului are părul blond în mod natural. Dacă luăm în considare persoanele albe din Statele Unite ale Americii, procentul urcă la 5%. Cu toate acestea, când analizezi femeile care ocupă funcţii de conducere, părul blond este un element foarte des întâlnit. Mai mult de o treime dintre femeile care ocupă poziţii de senator sunt blonde (35%). Şi, deşi procentul femeilor CEO din topul S&P 500 este unul redus, aproape jumătate dintre acestea sunt blonde (53%).

Statisticile provin dintr-o cercetare efectuată de Jennifer Berdahl şi Natalya Alonso, profesoare la Sauder School of Business de la Universitatea British Columbia. Acesteau au observat că inclusiv majoritatea femeilor care ocupă poziţia de rector al universităţilor sunt blonde.

“A devenit evident pentru mine la o conferinţă care a avut loc la  Harvard Business School, unde majoritatea speakerilor femei erau blonde”, a explicat Jennifer Berdahl.

Mai mult, ce culoare a părului credeţi că avea prima femeie care a devenit judecător în Curtea Supremă de Justiţie din SUA, Sandra Day O’Connor? Blond. Prima candidată la preşedinţia Statelor Unite ale Americii? La fel.

Totuşi, preferinţa pentru părul blond nu se extinde şi în rândul bărbaţilor (doar 2% dintre cei care ocupă funcţia de CEO în companiile din topul S&P 500 sunt blonzi).

Trăim într-o societate în care blondele sunt percepute în mod constant drept prietenoase şi atractive, dar mai puţin inteligente sau competente decât cele care au o altă culoare a părului.

Cele două cercetoare atrag atenţia că femeile într-o poziţie de conducere sunt prinse la mijloc: dacă sunt prietenoase, înţelegătoare şi evită confruntările ca lider atunci nu sunt respectate de angajaţi şi sunt percepute ca fiind prea femine. Dacă adoptă o poziţie de autoritate (asociată cu o postură masculină) sunt respectate, dar percepute ca fiind rele.

Astfel, se pare că pentru a avea suces într-o poziţie de conducere o femeie trebuie să fie autoritară, însă faptul că este blondă le schimbă percepţia angajaţilor care cred că, de fapt, este prietenoasă şi nu prea inteligentă.

Pentru a testa această teorie, Alonso şi Berdahl, au efectuat un studiu în care au rugat 100 de bărbaţi să se uite la mai multe fotografii ale unor femei, blonde şi brunete şi să le evalueze în funcţie atractivitate,  competenţă şi independenţă. Bărbaţii au considerat că toate femeile erau la fel de atractive, indiferent de culoare părului, însă femeile brunete li s-au părut mai competente şi mai independente decât blondele.

Atunci când pozelor li s-au ataşat mesaje precum: “Angajaţii mei ştiu cine e şeful”  brunetele au primit critici mai dure, pe când blondele au fost văzute ca fiind mai calde şi mai atrăgătoare.

“Dacă aceeaşi femeie îşi schimbă culoarea părului din blond în brunet atunci ea este percepută ca fiind o femeie rea . Dacă o femeie decide să-şi vopsească părul blond, atunci există o strategie în spatele acestei alegeri. Dacă în exterior eşti feminină, dezarmantă şi copilăroasă un comportament independent, sigur pe sine şi masculin este mai uşor acceptat.”, a subliniat Jennifer Berdahl pentru Huffington Post.

Cel mai nou articol Video:
Conf. univ. dr. Cristian Surcel: adenom versus cancer de prostată