Activităţile care ne sabotează relaxarea de weekend

„Ce, deja e luni? Oh, nu, iar o săptămână de muncă la foc continuu”. Majoritatea aşteptăm cu nerăbdare ziua de vineri pentru că ştim că urmează două zile de relaxare şi detaşare de tot ceea ce ne ţine în priză în timpul săptămânii, însă puţini ştim să ne bucurăm cu adevărat şi să profităm la maximum de aceste momente. De fapt, studiile realizate arată că mulţi dintre noi avem un weekend exact pe dos: ne stresăm, ne agităm şi ne angrenăm în activităţi care nu sunt întocmai sinonime cu relaxarea.
15.03.2014
Activităţile care ne sabotează relaxarea de weekend

„Ce, deja e luni? Oh, nu, iar o săptămână de muncă la foc continuu…” Majoritatea aşteptăm cu nerăbdare ziua de vineri pentru că ştim că urmează două zile de relaxare şi detaşare de tot ceea ce ne ţine în priză în timpul săptămânii, însă puţini ştim să ne bucurăm cu adevărat şi să profităm la maximum de aceste momente. De fapt, studiile realizate arată că mulţi dintre noi avem un weekend exact pe dos: ne stresăm, ne agităm şi ne angrenăm în activităţi care nu sunt întocmai sinonime cu relaxarea.

Şi chiar dacă nu ţi-ai luat câteva sarcini de muncă şi în timpul liber, există alte căi prin care, fără să-ţi dai seama, îţi sabotezi acele două zile libere mult aşteptate. Iată o listă cu cel mai frecvent întâlnite greşeli:

Te culci prea târziu

Socializarea cu prietenii te poate solicita şi îţi poate da peste cap ritmul tău de somn, astfel că te vei culca mai târziu iar a doua zi vei fi mai obosită şi vei avea tendinţa să nu te trezeşti la ora cu care eşti obişnuită în cursul săptămânii.
Dormind până la prânz duminica nu vei face decât să îţi amâni agonia: noaptea te va prinde iar la ore târzii şi iată că vine ziua de luni, găsindu-te la fel de obosită şi lipsită de resurse de energie ca într-o vineri lungă şi grea ca o zi de post negru.

E weekend, mă răsfăţ cu prăjituri şi spaghete delicioase…fără număr

Sfârşitul de săptămână vine de regulă cu ocazii mai dese de a ieşi în oraş la restaurant, de a găti acasă, de a depăşi numărul paharelor de alcool şi de a te ancora la coada făcută de pofticioşi la cofetărie. Toate acestea duc într-un final la ruinarea siluetei şi nu numai.

Un regim hipercaloric în weekend şi supraalimentarea pot duce la probleme digestive şi nopţi pierdute cu ochii pe pereţi, deci la oboseală şi stare de moleşeală care vor persista pe parcursul multor zile şi, în special, în nemiloasa zi de luni.

Unplug yourself

Altfel spus, lasă deoparte calculatorul, telefonul şi orice dispozitiv care îţi poate distrage atenţia de la ceea ce este cu adevărat important în weekend, şi anume: relaxarea. Cercetătorii de la Universitatea Harvard au descoperit că sursele de informare pot constitui factori indubitabili de apariţie a stresului şi a tulburărilor de somn. Deci, high-tech off, plimbări în aer liber on!

Niciodată…dar niciodată, nu îţi citi mail-urile de serviciu duminica

În zilele de weekend ar trebui să-ţi încarci bateriile şi să-ţi menajezi creierul, nu să îţi consumi şi ultimul strop de energie pe care îl mai ai. Deci, uită de e-mail, o să ai suficient timp în restul săptămânii să îţi baţi capul cu problemele de la serviciu.

Nu-ţi încărca weekend-ul cu activităţi casnice

În loc sa-ţi pierzi ore în şir făcând piaţa, dând cu aspiratorul, spălând rufe etc. în ziua ta liberă, încearcă să aloci zilnic 30 de minute acestor activităţi ca să nu te aglomerezi peste măsură în weekend. Cu siguranţă dacă vei spăla podele şi întorci casa pe dos nu te vei relaxa iar începutul săptămânii ţi se va părea greoi şi lipsit de energie.

Cu gândul la ziua de luni…sau depresia de duminică

Desigur că un astfel de episod se poate întâmpla frecvent, mai ales dacă ştii că zilele ce vor urma nu sunt tocmai lipsite de evenimente stresante şi agenda este încărcată până la refuz. Potrivit unui studiu recent, peste 25% dintre angajaţi se confruntă cu stresul duminical.

Cu toate acestea, soluţia este una extrem de simplă. Înconjoară-te de persoanele dragi, povestiţi-vă unul altuia evenimente pozitive, cu totul altele decât cele legate de locul de muncă şi…nu în cele din urmă, încearcă să-ţi răspunzi sincer la întrebarea: cu ce se rezolvă situaţia dacă mă stresez înainte ca totul să se întâmple?

Paula Rotaru
Paula Rotaru
A debutat în presa de sănătate în anul 2011, în redacția Farmacia Ta. Doi ani mai târziu intră în echipa Ce se întâmplă, Doctore?, alături de care este și astăzi. A scris peste 5.000 de articole în acest timp. Ține legătura cu medici din toate specialitățile și vă aduce zilnic ... citește mai mult
Cel mai nou articol Video:
Platou de post rapid de făcut și foarte sănătos