60% din femei se simt nesigure pe ele în viața personală, profesională și în relații

  • Publicat:
60% din femei se simt nesigure pe ele în viața personală, profesională și în relații

Un sondaj recent a constatat că 60% dintre femei se confruntă săptămânal cu gânduri dureroase, autocritice. Cele mai predominante? În sfera relațiilor și din punct de vedere personal și profesional.

  • Nesiguranțele personale

Nesiguranța personală descrie modurile negative în care te vezi ca femeie și în care, desigur, crezi că te văd și ceilalți. Poate că nu îți place felul în care arăți, poate că îți pui la îndoială identitatea sau te compari constant cu ceilalți. Nesiguranța personală te poate face să crezi chiar că cei din jurul tău sunt mai buni, mai capabili decât tine. Și de cele mai multe ori, NU ESTE CAZUL.

  • Nesiguranțele profesionale

Nesiguranța profesionalăfem reflectă temerile tale cu privire la incapacitatea de a lucra, de a te adapta unui mediu de lucru. Semnele de nesiguranță pot fi neglijarea oportunităților de a avansa la birou sau autosabotajul prin prezența amânărilor.

  • Nesiguranțele relaționale

Oamenii cad adesea în capcanele anumitor stiluri de atașament relațional. Cei cu atașament sigur întră în relații cu intenții curate, dorința de a comunica, timp în care cei cu atașament nesigur (atașament axios, teamă de abandon) intră în relații cu parteneri toxici, abuzatori, nepotriviți lor. S-ar putea să creadă că nu sunt valoroși sau demni de iubire, să caute constant afirmarea. Sau… chiar să devină ei la rândul lor toxici pentru celălalt din disperarea de a nu îl pierde.

Consecințele insecurităților: transformi discursul negativ în realitate

Toată lumea se confruntă cu nesiguranța, mai ales în fața noilor provocări. Este normal să simți un val de îndoială atunci când începi un nou job sau intri într-o relație. Însă, când te simți în mod constant nesigur pe tine însuți, s-ar putea să transformi discursul negativ în realitate. Acest lucru te poate împiedica să îți vezi limpede calitățile. Sau să îți atingi obiectivele, indiferent de ce natură sunt acestea.

Nesiguranța are potențialul de a-ți deteriora atât percepția de sine, cât și relațiile. În interacțiuni sănătoase, oamenii admit că pot greși, eșuează, se ridică și merg mai departe. Însă, acționarea constantă bazată pe nesiguranță, mai ales în relațiile apropiate precum cea de cuplu, poate denatura dinamica.

Cum poți atenua și depăși nesiguranțele cu care te confrunți?

  1. Confruntă-ți sentimentele, fii sinceră cu tine, mergi la terapie dacă este cazul
  2. Stabilește obiective realizabile (obiective SMART)
  3. Pregătește-te și pentru eșecuri, îmbrățișează-le atunci când acestea vor exista
  4. Acceptă-te că atare și acceptă-i și pe ceilalți
  5. Pune la îndoială gândurile negative
  6. Înconjoară-te de oameni supportive
  7. Ascultă poveștile altora despre depășirea nesigurantelor (povești de succes)
  8. Încearcă lucruri NOI
  9. Renunta la oamenii și la situațiile care îți alimentează nesiguranțele
  10. NU TE MAI COMPARA

Citește și: Cerasela Rogen, despre teama de a nu fi suficient de bun/ă: „Nimeni nu te încurajează să fii tu însuți, toți te încurajează să devii o oaie între oi și orice diferență faci este condamnată”

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alice Moisescu - Web-Editor
Ambițioasă, consecventă și iubitoare de frumos, așa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine. Și dacă în adolescență era fascinată de mănușile sau pălăriile bunicii și se inconjura de reviste precum Vogue, Marie Claire sau Harper’s Bazaar, ei bine... acum Alice este ...
citește mai mult
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”