6 remedii naturale pentru anxietate. Te vor calma rapid

  • Publicat:
6 remedii naturale pentru anxietate. Te vor calma rapid

Anxietatea îți este familiară? Gânduri care se învârt în cap, palme transpirate, dureri în piept, valuri de căldură, oboseală, somn puțin și prost, poate unghii roase și îngrijorare.

Cu toții ne-am simțit puțin (sau mult) anxioși la un moment dat. Poate este incertitudinea la locul de muncă sau disconfortul general legat de starea lumii care te face să te simți tensionat. 

Anxietatea este modul în care reacționăm intern la stres”, spune psihologul Andreea Cristea. „Este un produs al gândurilor noastre negative sau îngrijorătoare și ne poate face să ne simțim complet neputincioși.”

Dar chiar dacă nu ai un diagnostic de tulburare de anxietate, tot poți experimenta simptomele urâte ale anxietății din când în când.

Vestea bună: probabil că nu ai nevoie de medicamente sau terapie formală pentru a-ți ține simptomele sub control. Iată câteva remedii naturale care te vor ajuta să te simți din nou echilibrat:

Mănâncă ouă la micul dejun

Hipoglicemia sau scăderea nivelului de zahăr din sânge poate provoca sau exacerba simptomele de anxietate, în special pe cele precum transpirația, tremurul, iritabilitatea și palpitațiile cardiace. Dar consumul suficient de proteine și grăsimi va menține nivelurile de zahăr din sânge stabile și va preveni orice fluctuații ale dispoziției.

Ouăle sunt o variantă excelentă în acest scop. În plus, acestea conțin colină și, conform unui studiu recent, nivelurile scăzute ale acesteia erau asociate cu o creștere semnificativă a simptomelor de anxietate. Alte numeroase studii sugerează că tot colina îmbunătățește funcționarea cognitivă și sănătatea generală a creierului.

Fă exerciții de respirație

Respirația profundă este una dintre cele mai simple și eficiente modalități de a te calma în mijlocul unei căderi induse de anxietate. Stimulează sistemul nervos parasimpatic, care calmează răspunsul de luptă sau fugă și ajută la neutralizarea stresului și a anxietății.

Încearcă o tehnică simplă de respirație 4-7-8: Expiră complet, inspiră pe nas timp de 4 secunde, ține-ți respirația pentru 7 secunde și expiră pe gură timp de 8 secunde. Repetă de aproximativ cinci ori sau de câte ori este necesar.

Mănâncă ciocolată

O dietă variată, bazată pe alimente integrale, cu multe alimente vegetale, ajută la menținerea echilibrului corect al substanțelor chimice din creier pentru o stare de spirit optimă. Dar dacă trebuie să acorzi atenție unui nutrient în special, ar trebui să fie probabil magneziul, un mineral responsabil pentru peste 300 de reacții biochimice din organism și de care aproximativ 68% dintre noi avem nevoie într-o cantitate mai mare.

Asigurându-te că ai parte de suficient magneziu când te simți copleșit, din două motive: nivelurile scăzute de magneziu pot face anxietatea să se simtă mai rău, iar anxietatea și stresul pot scădea și mai mult nivelurile de magneziu.

Alimentele care sunt bogate în acest mineral esențial: frunzele verzi, semințele de dovleac, migdalele, ciocolata neagră, avocado și fasolea neagră. Înseamnă că, da, acum ai o scuză să te răsfeți cu acele migdale acoperite cu ciocolată neagră din când în când.

Ieși din casă sau din birou pentru o plimbare rapidă

Petrecerea timpului în natură este cheia pentru menținerea unei stări de calm și echilibru în viața ta. Mergi în parc sau în grădină sau chiar uită-te pe fereastră pentru puțin timp în timp ce practici exerciții de respirație profundă – cercetările arată că doar fiind în proximitatea spațiilor verzi naturale este asociat cu simptome reduse de depresie și anxietate.

Schimbă cafeaua cu matcha

În ciuda iubirii tale neîntrerupte pentru cafea, nu este atât de bună consumată în exces dacă ești predispus la anxietate. Cofeina stimulează producția de adrenalină, care activează răspunsul de luptă sau fugă în corpul tău, ceea ce poate agrava și mai mult sentimentele de stres și anxietate. 

Dacă poți să renunți la ceașca ta de cafea de dimineață, ia în considerare să o schimbi cu o opțiune mai puțin cofeinată, cum ar fi ceaiul matcha. Matcha nu are doar aproximativ jumătate din cofeina cafelei, dar conține și aminoacidul l-teanină, care ajută la amortizarea efectelor cofeinei și este asociat cu o stare de calm (în locul unui sentiment de neliniște).

Vrei să renunți complet la cofeină? Bea ceai de mușețel, rooibos sau valeriană când te simți anxios, toate fiind natural lipsite de cofeină și conținând antioxidanți și alți compuși care promovează relaxarea și somnul.

Sură foto: Shutterstock

Urmărește CSID.ro pe Google News
Nicoleta Agheana
Nicoleta Agheană este un jurnalist reputat, cu experienţă în lifestyle şi sănătate, realizând de-a lungul timpului articole şi proiecte atât pentru publicaţii internaţionale, cât şi pentru brandul “Ce se întămplă, doctore?”. Domeniile de interes pe care le acoperă Nicoleta Agheană ...
citește mai mult
Recomandare video
Totul despre stenoza aortică: „Pacientul poate ajunge chiar și la vârsta de 30 de ani să necesite înlocuire de valvă aortică cu o proteză”