4 tehnici de persuasiune care nu dau greş niciodată

Chiar dacă nu am avea încredere în propriile forţe că putem să-l influenţăm pe şef să ne mărească salariul sau să convingem o fată frumoasă să iasă cu noi în oraş, există câteva elemente esenţiale pe care le putem avea în vedere în procesul nostru de persuasiune, precum puterea poziţională, emoţia, expertiza şi interacţiunea umană.
4 tehnici de persuasiune care nu dau greş niciodată

Că ne place sau nu, în fiecare moment al vieţii noastre suntem puşi în faţa unei negocieri, iar atunci suntem obligaţi să ne folosim puterea de influenţă pentru a întoarce situaţia în favoarea noastră.

Problema apare în momentul în care nu ştim care sunt aşii din mânecă şi cum să îi folosim pentru a îi influenţa pe ceilalţi din jurul nostru.

În opinia specialistului în hipnoză Eugen Popa, chiar dacă nu am avea încredere în propriile forţe că putem să-l influenţăm pe şef să ne mărească salariul sau să convingem o fată frumoasă să iasă cu noi în oraş, există câteva elemente esenţiale pe care le putem avea în vedere în procesul nostru de persuasiune, precum puterea poziţională, emoţia, expertiza şi interacţiunea umană.

„Există multe momente când avem certitudinea că suntem pregătiţi să înfruntăm şi să punem stăpânire pe unele situaţii, însă puşi în faţa faptului împlinit, ne pierdem şi avem tendinţa de a da înapoi.

Atunci când situaţia implică şi influenţarea unor persoane, situaţia devine cu atât mai complicată.

Partea bună este că există câteva elemente esenţiale pe care le putem folosi atunci când vrem să-i determinăm pe cei din jurul nostru să acţioneze conform propriilor noastre dorinţe, iar atitudinea şi recurgerea la emoţii sunt elemente-cheie în tot acest proces”, declară Eugen Popa, preşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză.

Cum putem influenţa oamenii simplu şi rapid

Puterea poziţională

„Totul depinde de poziţia pe care o adoptăm încă de la început. Persoana mai puternică, deci mai influentă, este întotdeauna aceea care tinde să vorbească mai mult, să-i întrerupă des pe cei care preiau cuvântul la un moment dat şi să ghideze conversaţia prin alegerea subiectelor de discuţie. Putem deveni influenţi, cunoscând dinainte nevoile şi subiectele populare în rândul celor din jurul nostru şi vorbind mai mult decât ceilalţi pe aceste teme. Dacă ne vom documenta şi în prealabil, există reale şanse să monopolizăm discuţia, iar persoanele care asistă la ea să ne asculte, să ne aprobe din inerţie şi să preia cuvânt mai rar”, declară Eugen Popa.

Emoţia

„Dacă puterea poziţională s-ar afla pe un taler, iar pe celălalt taler ar fi emoţia, putem spune că avem un echilibru aproape perfect. În practică, chiar există şanse ca o persoană care recurge la emoţie, să capteze mult mai repede atenţia celor din jur, decât o persoană care foloseşte puterea poziţională. Oamenii rezonează, în genere, mai rapid la emoţie deoarece această nu trece printr-un filtru raţional, iar reacţia la emoţii este una instantanee. Într-adevăr, pasiunea poate detrona autoritatea, atunci când este sprijinită de date concrete, iar vorbitorul este bine pregătit”, afirmă specialistul în hipnoză.

Expertiza

„Atitudinea noastră de lider şi pasiunea nu sunt suficiente dacă nu sunt susţinute de un background profesional. Dacă vom folosi primele două elemente, iar nouă ne va lipsi expertiza, atunci oamenii vor sesiza imediat că nu suntem decât un impostor. Există şi un revers al medialiei, atunci când un expert este mereu întrerupt de alte persoane care vorbesc peste el şi nu îl lasă să îşi ducă ideile până la capăt. În această speţă, vocea expertului se pierde de cele mai multe ori în zarva făcută de oamenii, din dorinţa lor de a fi şi ei ascultaţi. De aceea, se recomandă ca expertul să se impună de la bun început şi să se ajute de pasiune pentru a transmite informaţia mai credibil”, crede Eugen Popa.

Interacţiunea umană

„Dintre toate cele patru elemente esenţiale în procesul de influenţă, interacţiunea umană este elementul cel mai subtil şi, ca atare, rareori poate fi o poziţie avantajoasă în puterea poziţională sau în pasiune. Cu toate acestea, am văzut suficiente cazuri când, mânuit cu artă, acest element îşi atinge obiectivele. Spre exemplu, am urmărit la un moment dat o conversaţie în care unul dintre participanţi a dominat fără efort o cameră întreagă de oameni care erau, în aparenţă, egali. În doar câteva minute, toată lumea din cameră era supusă inconştient acestui om, care nu deţinea puterea poziţională şi nici nu era pasionat în mod special de acel subiect. Stăpânirea desăvârşită pe care o avea asupra semnalelor subtile conversaţionale era profundă, iar curând toată lumea dansa pe ritmul vocii sale. A fost frumos să privesc. A demonstrat o stăpânire desăvârşită conversaţională în acţiune”, conchide specialistul. 

Munca de birou e boală curată!
Munca de birou e boală curată!