3 trucuri ca să te simți bine în fiecare zi

Adormi cu ochii în televizor sau în ecranul telefonului? Te trezești la fel? Ei bine, s-ar putea ca pe termen lung să te simți stresat.
3 trucuri ca să te simți bine în fiecare zi
foto: Shutterstock

Cine se trezește de dimineață departe ajunge… Adevărat! Însă, mai important sau la fel de important sunt gândurile cu care începi această nouă zi. La ce te gândești dis de dimineață? Cu ce cuvinte te întâmpini? Ce gesturi faci?

 

Pare că este banal să te trezești și să începi o nouă zi, însă în realitate, fiecare nouă zi este un miracol. Este o șansă nouă de a te bucura de viață, de a te bucura de tot ceea ce iubești, de a duce mai departe planurile pe care le ai. Este o nouă șansă de a spune: ”Îmi pare rău”, ”Iartă-mă, te rog”, ”Te iubesc”, ”Mulțumesc” replici care ne mențin starea de spirit sus și ne dau vibrații pozitive. O melodie pozitivă, o meditație ghidată, câteva exerciții de respirație sunt de mare ajutor pentru a începe o zi bună.

Nu forța sistemul nervos din primele clipe ale dimineții cu știri negative, cafea, gânduri negative

Ce faci după ce te-ai ridicat din pat? Te duci direct cu ochii în telefon, tv sau calculator? Sau deschizi fereastra și admiri peisajul respirând aer curat? Dacă imediat ce te trezești, începi să citești știri, s-ar putea ca nivelul hormonilor de stres să crească… Și cumva să începi ziua agitat… Începi ziua cu un pahar de apă sau cu o cafea? Multe studii indică faptul că ar fi mai bine să consumați cafea după micul dejun. Să dați întâi organismului ceea ce are nevoie: hidratare prin apă și nutrienți printr-un mic dejun sănătos.

Mirosiți arome care vă plac!

Da, prin simțuri ne reglăm starea interioară. Și atunci când suntem înconjurați de arome plăcute (vezi aroma de pâine, de cozonac proaspăt scos de la cuptor, mâncare bună) ne simțim instant mai bine. Asta nu înseamnă să mâncăm mai mult decât trebuie ci doar să ”parfumăm” simțurile cu arome naturale. Așadar, folosește și tu unul dintre cele mai simple dar utile exerciții de la cursurile de psihoterapie: miroase condimente. Scorțișoară, cuișoare, nucșoară, piper, sare, pătrunjel, coajă de portocale, coajă de lămâie, vanilie, cardamom, turmeric, ghimbir etc. Tot ceea ce ai prin casă pentru a aroma mâncarea, te va ajută să ai o stare de spirit mai bună dacă îți faci acest obicei simplu de a mirosi zi de zi condimente. La fel poți face și cu parfumuri, săpunuri, flori. O zi minunată să ai!

Mădălina Drăgoi
Mădălina Drăgoi

Acum ceva timp, mă aflam la Atena, la o conferinţă internaţională despre frumuseţe şi industria de profil. În sală erau jurnaliste din toată Europa. Reprezentau în special presa glossy.

Multe dintre ele erau parcă scoase din paginile revistelor pentru care lucrau atât din punct ... citește mai mult

Recomandare video
Dr. Raluca Oprea: dieta echilibrată, primul pas în tratamentul ficatului gras