5 trucuri din psihologia pozitivă care te vor ajuta să fii mai optimist

Psihologia pozitivă poate să te ajute să fii mai optimist și să treci mai ușor printr-o perioadă grea precum pandemia.
12.11.2020 | Autor: Bianca Poptean
5 trucuri din psihologia pozitivă care te vor ajuta să fii mai optimist

E nevoie acum mai mult decât oricând să fii mai optimist! Nivelul de îngrijorare este din ce în ce mai crescut, în plină pandemie. Suntem îngrijorați pentru sănătatea noastră și a celor dragi, dar și pentru locurile de muncă și criza economică ce devine o certitudine pe zi ce trece. Ești gata să creezi o schimbare pozitivă în viața ta? Iată 5 pași care ar putea reuși să te elibereze de griji și anxietate și te vor ajuta să fii mai optimist!

 

Fiecare zi este o nouă oportunitate. Unde găsim răspunsurile la întrebările noastre? Fiecare om se confruntă cu tranziții, provocări, frici și noi posibilități, iar uneori ne simțim blocați, pierduți sau îngrijorați; simțim că lipsește ceva în viața noastră. În loc să rămânem blocați sau să căutăm răspunsuri magice, iată ce am putea începe să facem chiar acum, cu adevărat benefic.

A te strădui să-ți trăiești viața cât mai frumos cu putință este un proces dificil, în desfășurare. Nu este vorba despre o destinație la care trebuie să ajungem și să rămânem; de obicei, a trăi viața pe deplin nu înseamnă bani, putere, statut sau dobândirea de cât mai multe bunuri. Mai degrabă, a trăi viața din plin, înseamnă să ne ridicăm la înălțimea potențialului nostru unic – necesită curaj, ascultare, discernământ și o implicare din ce în ce mai activă a valorilor și punctelor noastre forte, precum și o distincție între nevoile și dorințele proprii, astfel încât să putem descoperi și exprima cel mai bine cine suntem noi cu adevărat fără să ne fie teamă de asta! Acest proces poate fi îmbunătățit prin activarea unui stil de a gândi mai optimist și a încrederii în eforturile și energia proprii.

Pornind de la câteva idei din psihologia pozitivă, iată un plan de evoluție în cinci pași pentru a te ajuta să fii mai optimist, să îți clarifici gândurile, să te revitalizezi și să reușești să rămâi calm în această criză majoră prin care trecem.

Ai nevoie de pauze

 

Fă loc pentru o pauză în fiecare zi. Oferă-ți câteva momente de contemplare pentru a-ți asculta vocea interioară. Asigură-te că te afli într-un spațiu sigur. Așază-te într-o poziție confortabilă și concentrează-te pe respirație.

Ascultă-te!

 

Ce îți trece prin minte și suflet? Observă încotro îți gravitează atenția și dă-ți voie să fii prezent în acel moment. E important să te observi și să reușești să alungi grijile și supărările și să te bucuri de clipa de acum! Până la urmă ne putem baza exclusive pe momentul de acum. Cine știe ce va fi mâine sau peste o lună?

Reflectează!

 

Ce observi cu privire la modul în care te simți – ești entuziasmat, mulțumit, trist, îngrijorat, ranchiunos, supărat, plin de speranță? Încearcă să îți definești sentimentul sau emoția. Ce observi în corpul tău? Ce simți acum? Din păcate noi nu știm nici să ne ascultăm, dar nici să ne definim emoțiile. Și nu ne-a învățat nimeni că e normal să fim furioși, supărați sau triști. Ori că emoțiile nu ne definesc.

E important să discerni

 

Ia în considerare aceste întrebări pe care tot tu ți le adresezi: Este suficient de important acest lucru pentru a-i acorda atât de multă atenție? Unde simt inspirație, energie, bucurie, înțelegere, fericire, deschidere, recunoștință? Unde simt dezolare, frustrare, confuzie, furie, neliniște, lipsa de sens? De ce vreau să mă îndepărtez? La ce trebuie să renunț? Către ce scop mă îndrept? De ce sunt conștient acum și nu observasem sau nu mă lăsam să văd înainte?

Acționează

 

Ia în considerare ceea ce s-a schimbat sau s-ar fi putut schimba pentru tine în timpul acestui proces: Ce ai învățat? În ce direcție vrei să mergia cum ? Care este următorul tău pas concret?

 

Un astfel de exercițiu îți poate limpezi găndurile, te ajută să te echilibrezi și să îți vizualizezi mai clar prioritățile. Și în funcție de ele să acționezi!