Învaţă să-ţi amenajezi dormitorul pentru odihnă profundă!

30% din populatia globului sufera de insomnie. Aceasta nu e o boala in sine, ci un simplu simptom, care de cele mai multe ori tradeaza o depresie care se poate manifesta fara alte semne.
Autor: Andreea Groza
Învaţă să-ţi amenajezi dormitorul pentru odihnă profundă!
Fa-ti un dormitor antiinsomnie!

Staţi toată noaptea în faţa televizorului, a unei cărţi sau făcând drumuri între dormitor şi bucătărie? Dacă suferiţi de insomnii, vă sunt familiare aceste situaţii.

Insomnia dereglează profund funcţionarea creierului şi trebuie combătută cu orice preţ. Pe lângă indicaţiile alimentare sau de ritm de viaţă din timpul zilei, nu uitaţi că domitorul trebuie să fie propice somnului şi nu împotriva acestuia.


30% din populaţia globului suferă de insomnie

Aceasta nu e o boală în sine, ci un simplu simptom, care de cele mai multe ori trădează o depresie care se poate manifesta fără alte semne. Pe lângă un episod depresiv, insomnia e determinată de stres, de medicamente, de cofeină, de unele boli sistemice şi de prea mult efort intelectual. Iată câteva date îngrijorătoare: privarea de somn duce la deces mai repede decât privarea de hrană, în doar două săptămâni. De asemenea, somniferele, la îndemână pentru mulţi, distrug întregul proces prin care se instalează somnul.

Astfel încât ar fi bine să le evitaţi. Dacă suferiţi de insomnii, în timpul zilei consumaţi alimente bogate în resveratrol – struguri, fructe de pădure, fructe intens colorate în roşu, negru. De asemenea, nu concentraţi activităţile intelectuale în a doua parte a zilei, pentru că nu veţi reuşi să adormiţi.

Pe de altă parte, dormitorul trebuie să aibă o “logică antiinsomnie”. Orice fel de aparat electric trebuie exclus din cameră. Dacă aveţi televizor în dormitor şi vă gândiţi că un program TV vă poate aduce mai repede somnul, deja faceţi o greşeală majoră din start. Nu veţi adormi în faţa televizorului. Acesta este încă un stres pentru creier, deci veţi adormi şi mai greu. Nici radioul sau calculatorul nu au ce căuta în dormitor.

Mai mult, la geamuri aveţi nevoie de draperii, spun decoratorii, în nuanţe de verde sau albatru, culori care predispun la somn. De altfel, arată studiile, acestea sunt culorile ideale pentru un dormitor în care vă odihniţi bine. Dacă vă decoraţi această cameră ca şi cum v-aţi afla undeva lângă malul mării, alb cu albastru, deja aveţi premisele unei nopţi odihnitoare. Pereţii dormitorului nu trebuie să fie plini de culori sau tablouri, ci cât mai austeri, ca somnul să se instaleze rapid.

Un artificiu benefic este să puneţi între podea şi perete colante care imită iarba. Întră-o cameră cu mult alb, dar şi cu albatru, ar fi şi o soluţie estetică. În plus, e o imagine ideală în faţa căreia să adormiţi. După ce închideţi ochii, aţi putea face un exerciţiu benefic – vă imaginaţi că sunteţi pe o pajişte verde şi alergaţi. Apoi ajungeţi într-un luminiş dintr-o pădure.

Alături de pat e ideal să aveţi la dispoziţie singura sursă de lumină din cameră, pe care să o opriţi fără nici un fel de efort. Unii medici recomandă ca, lângă lampa de dormitor, să puneţi o cana cu ceai călduţ, pe care să-l beţi tacticos: astfel somnul se instalează mai uşor.

E adevărat, câteva combinaţii de plante pot aduce relaxarea totală. Dar aveţi grijă, mai ales dacă ştiţi că rinichii funcţionează impecabil: tocmai această combinaţie de plante care induce somnul vi-l poate strica după o oră când e nevoie să ajungeţi la toaletă. Aşa că ceaiul e de preferat dacă ştiţi sigur că, în mod normal, noaptea nu vă treziţi pentru nevoile fiziologice.