Vitamina C, aliatul tău în timpul rece

Vitamina C este o super vedetă a vitaminelor. Are beneficii şi în lupta cu ridurile, dar şi în cea cu cancerul sau cu răceala. Nu este nouă ideea că această vitamină are un rol important în funcţionarea sistemului imunitar.
Vitamina C, aliatul tău în timpul rece

Vitamina C este o super vedetă a vitaminelor. Are beneficii şi în lupta cu ridurile, dar şi în cea cu cancerul sau cu răceala. Nu este nouă ideea că această vitamină are un rol important în funcţionarea sistemului imunitar.

Studiile spun, însă, că nu este neapărat remediul perfect pentru răceala comună , dar beneficiile ei sunt de necontestat în anumite manifestări ale răcelii: gât uscat, nas înfundat sau starea proastă pe care ţi-o dă o răceală.

 

Ce este vitamina C

Cunscută şi ca aciduş L- ascorbic, această vitamin este esenţială pentru creşterea şi regenerarea ţesuturilor din organism, incluzând ţesuturi moi, cartilagii şi piele. Vitamina C este solubilă în apă, nu este depozitată în organism, de aceea este important aportul zilnic. Se găseşte în citrice, roşii şi broccoli.

Vitamina C şi răceala

Ideea că vitamina C poate preveni şi trata răceala datează din anii 1970 când chimistul şi laureatul premiului Nobel, Linus Pauling a recomandat mega-doze de vitamina C pentru a preveni infecţiile virale.

În urma mai multor studii, în 2013 s-a publicat  o cercetare conform căreia 200 de miligrame de vitamina C luate zilnic pot trata răceala sau o pot preveni. Studiul arată că sportivii de performanţă sau cei care trăiesc în temperature scăzute şi au deficit de vitamina C, dacă iau zilnic această vitamin au cu 50% şanse să nu mai răcească.

Pe scurt, cercetătorii spun că un aport regulat de suplimente cu vitamina C atunci când eşti sănătos te ajută să te faci mai repede bine, atunci când răceşti. Oamenii de ştiinţă au descoperit la 8% dintre cei care luau vitamina C o reducere a duratei răcelii şi la 14 % dintre copiii care luau 1 gram de vitamina C pe zi.

Truc: poţi lua acest puternic antioxidant în asociere cu alţi micronutrienţi, într-o formă naturală precum acerola (un fruct a cărui concentraţie de vitamina C este de 1687 mg/100 g, în timp ce nivelul mediu de vitamina C în portocalele spaniole  constituie 49 mg/100 g, în lămâi 57 mg/100 g).