Treci sforăitul pe “turn off” prin mijloace naturale!

Mai mult ca sigur faci parte dintre cei 45% adulţi care se confruntă cu problema zgomotelor scoase în timpul somnului sau, dacă nu, cunoşti sigur pe cineva în această situaţie delicată. Redus la glumele din cadrul familiei „Unchiul sforăie atât de tare încât se zguduie geamurile”, sforăitul este totuşi un dezechilibru serios şi incomod (pentru tine sau pentru cei care dorm cu tine).
Treci sforăitul pe “turn off” prin mijloace naturale!

Mai mult ca sigur faci parte dintre cei 45% adulţi care se confruntă cu problema zgomotelor scoase în timpul somnului sau, dacă nu, cunoşti sigur pe cineva în această situaţie delicată. Redus la glumele din cadrul familiei „Unchiul sforăie atât de tare încât se zguduie geamurile”, sforăitul este totuşi un dezechilibru serios şi incomod (pentru tine sau pentru cei care dorm cu tine).

75% dintre persoanele care sforăie se confruntă şi cu apnee obstructivă de somn (respiraţie perturbată în timpul somnului, pentru perioade scurte), ceea ce creşte riscul afecţiunilor cardiace.
La fel de important – vizând sănătatea emoţională mai degrabă – apare un alt efect negativ- multe cupluri ajung să doarmă în camere diferite pentru că nu se pot odihni din cauza zgomotului şi, nu de puţine ori, de la gesturi mici poţi ajunge la despărţiri mari.

Înainte de a opta pentru medicamente, sprayuri sau chiar operaţii, este recomandat să încerci o cale naturală care să ofere stilul tău de viaţă o altă înfăţişare– poate fi soluţia cea mai bună pentru a dormi liniştit!

1.    Schimbă-ţi poziţia de somn

Atunci când dormi pe spate, poziţia limbii şi a gâtului poate provoca un sunet vibrant în timpul somnului. Dormitul într-o parte te ajută, de cele mai multe ori, să previi o asemenea reacţie. Ajută-te de o pernă de lungimi mari special pentru a susţine întreg organismul!

2.    Scapă de kilogramele în plus

Dacă eşti slab nu înseamnă că vei fi implicit absolvit de păcatul sforăitului, dar dacă ai început să sforăi după ce te-ai îngrăşat, mai ales dacă te-ai îngrăşat şi în jurul gâtului, slăbitul ar putea fi singura soluţie.

3.    Evită consumul de alcool

Alcoolul şi sedativele reduc capacitatea de repaus a muşchilor din spatele gâtului, determinând apariţia sforăitul. Consumul de alcool îţi garantează nu numai ore de somn agitat, dar şi respiraţie grea în timpul somnului ( chiar şi atunci când bei cu cinci ore înainte de ora la care mergi la culcare).

4.    Hidratează-te

Bea multe lichide! Când eşti dezihdratat, apar secreţii la nivelul nasului, iar membrana din spatele foselor nazale devine lipicioasă –  aspecte ce se transformă pe timpul nopţii în agitaţie, respiraţie îngreunată adică, într-un cuvânt, sforăit.

5.    Schimbă-ţi pernele

Alergenii (substanţele de natură proteică ce provoacă alergii) îşi pot găsi locul bine-mersi la tine în dormitor, pe perna ta sau pe lustra de deasupra capului tău. De aceea, şterge praful şi schimbă-ţi pernele cât de des poţi. Acarienii (animale microscopice parazite) se acumulează în perne, provocând reacţii alergice ce duc, în multe cazuri, la sforăit.

Potrivit ar fi să scoţi pernele la aerisit cel puţin o dată la două săptămâni şi să le înlocuieşti o dată la şase luni pentru a ţine cât mai departe praful şi alergenii.

Există pe piaţă perne create special pentru prevenirea sforăitului dar, în timp ce rezolvă problemele nazale, te supun riscului apariţiei unor dureri de gât insuportabile, aşa că gândeşte-te de două ori înainte să cheltui bani în plus.

Un duş fierbinte înainte de culcare sau clătirea nasului cu apă sărată în timpul duşului spală şi desfundă căile nazale, ajutându-te să respiri curat şi lin.