Murele: beneficii pentru sănătate şi valori nutriţionale

În urma consumului de mure, corpul îţi va mulţumi, iar asta datorită beneficiilor şi valorilor nutriţionale impresionante.
Murele: beneficii pentru sănătate şi valori nutriţionale
FOTO: 123rf.com

În zilele toride de vară, printre fructele care fac furori se numără şi murele pe care, din fericire, la întâlnim în comerţ chiar şi pe timpul sezonului rece. În urma consumului de mure, corpul îţi va mulţumi, iar asta datorită beneficiilor şi valorilor nutriţionale impresionante pe care aceste fructe delicioase le conţin. Iată câteva motive care să te convingă să mănânci mure, fie că le alegi proaspete sau congelate şi cum îţi schimbă dieta.

Murele: beneficii pentru sănătate

Sunt bogate în fibre. 340 g de mure au 60 de calorii, alături de 8 grame de fibre, ceea ce înseamnă o treime din cantitatea de fibre pe care trebuie să o conumăm într-o zi. Toate acestea provoacă saţietate, sprijină scăderea în greutate, echilibrează nivelul de colesterol şi reglează glicemia şi nivelul de insulină. De asemenea, murele vin la pachet şi cu beneficii pentru sănătatea sistemului digestiv, fiind probiotice. Adică, acestea hrănesc bacteriile prietenoase, care sunt în strânsă legătură cu imunitatea, dispoziţia şi efectele antiinflamatorii.

Sunt bogate în Vitamina C. În urma consumului de mure se asimilează jumătate din recomandarea zilnică de vitamina C, din doar 340 de grame de mure proaspete. Mai mult, ajută la imunitate şi sănătatea pielii, fiind un potenţial antioxidant necesar pentru regenerarea ADN-ului şi producţiei de colagen şi serotonină.

Sprijină sănătatea oaselor. 340g de mure proaspete conţin o treime din necesarul zilnic de vitamina K, care ajută la coagularea sângelui şi care este necesară sănătăţii oaselor. Vitamina K ajută la formarea oaselor şi în urma unor studii s-a descoperit că deficitul de vitamina K duce la creşterea riscului fracturilor şi osteoporozei. Manganul care se regăseşte în mure ajută la sănătatea oaselor, dar şi la producţia de colagen, ideală pentru piele şi articulaţii.

Controlează glicemia. Indicele glicemic al murelor este 25. Murele sunt printre puţinele fructe care conţin cea mai mică cantitate de zahăr. Mai exact, 340g de mure conţin 7g de zahăr comparativ cu 16g conţinute de ananasul proaspăt, în aceeaşi cantitate.

Protejează creierul. S-a descoperit că antioxidanţii care se regăsesc în mure reduc inflamaţiile la nivelul creierului şi schimbă modul de comunicare în rândul neuronilor. Astfel, este prevenită pierderea memoriei şi sunt protejate coordonarea motorie şi declinul cognitiv.

Cum să introduci murele în dietă

Murele sunt versatile şi pot fi o alegere excelentă pentru micul dejun. Poţi opta pentru un fresh cu mure sau pentru iaurt cu ovăz şi mure. De asemenea, pot fi folosite ca topping pentru un desert delicios ca budinca de ciocolată sau avocado. Sau, de ce nu, le poţi adăuga în apă pentru un gust aparte sau poţi realiza un piure delicios alături de ghimbir proaspăt şi miere. Nu te feri de murele congelate. La rândul lor, pot fi consumate în smoothie şi alte reţete delicioase.