5 semne mai puţin cunoscute ale deshidratării

Primul semn al deshidratării este, desigur, senzţia de sete. Există simptome bine cunoscute precum: culoarea urinei, gura uscată, ochii uscaţi sau starea de ameţeală.
5 semne mai puţin cunoscute ale deshidratării

Primul semn al deshidratării este, desigur, senzţia de sete. Există simptome bine cunoscute precum: culoarea urinei, gura uscată,  ochii uscaţi sau starea de ameţeală. Pe lângă acestea corpul ne mai oferă un număr de simptome mai puţin cunoscute şi mai neobişnuite pe care avem tendiţa de a le ignora!

Organismul nostru are nevoie de apă şi lichide pentru a funcţiona corespunzător. Deshidratarea poate avea consecinţe grave care pot duce la oboseală cronică, atac vascular cerebral, migrene severe şi, în caz extrem, îţi pot pune viaţa în pericol.

Cu toate acestea, hidratarea corespunzătoare este mai dificilă decât pare, mai ales vara. Este o adevărată provocare să te menţii hidratată, chiar dacă ai un stil de viaţă sănătos. Majoritatea oamenilor nu beau suficientă apă şi nici nu se hidratează eficient. Potrivit experţilor de la Mayo Clinic, pentru femei cantitatea recomandată este de 8-9 pahare de lichide. 

Deshidratarea afectează fiecare celulă din corp şi, în primul rând, sângele şi limfa. Poate apărea astfel aşa numita tromboză venoasă profundă, care îţi poate pune viaţa în pericol.

Care sunt semnele mai puţin obişnuite ale deshidratării?

1. Respiraţie urât mirositoare

Sună ciudat, dar mirosul neplăcut al respiraţiei poate fi consecinţa deshidratării. Saliva e compusă din apă şi din 0.5 % enzime, mucus şi substanţe antibacteriene. Dacă eşti deshidratată, cantitatea de salivă scade, permiţând bacteriilor să pătrundă la nivel oral. Dacă observi că ai respiraţie urât mirositoare fără niciun motiv, încearcă sp bei mai multă apă.

2. Schimbări de dispoziţie şi stare de confuzie

Când resimţi anxietate sau o stare de confuzie, încearcă să bei un pahar de apă. Stările acestea pot fi un semn al mai multor afecţiuni, iar deshidratarea se numără printre ele. Atât muşchii, cât şi creierul au parte de o circulaţie defectuoasă din cauza deshidratării. Starea de irascibilitate şi de confuzie pot fi însoţite de scăderea capacităţii de concentrare.

3. Ai diferite pofte alimentare din senin

Ficatul tău are nevoie de apă pentru a funcţiona corect. În momentul în care nu consumi suficientă apă, acesta transmite creierului semnale. Cu toate acestea, în loc să vrei să bei apă apare senzaţia de foame. Mai grav apare pofta de ceva dulce! Glucoza menţine apa în organism, de aceea avem poftă să mâncăm ceva dulce când suntem deshidrataţi – creşte glicemia şi astfel apa rămâne în vasele de sânge.

4. Pielea îşi pierde din elasticitate

Dacă prinzi pielea de pe mâine între degete şi apoi îi dai drumul, aceasta ar trebui să revină la forma iniţială. Asta nu se întâmplă în cazul persoanelor deshidratate.  Fără suficientă hidratare, pielea pierde din elasticitatea de care are nevoie pentru a reveni la forma iniţială. (Hidratarea pielii – 40 de sfaturi de ţinut minte!)

5. Nu transpiri suficient

Medicul Anthony J. Brutico, director medical la Centrul Medical Newton din New Jersey, atrage atenţia că  lipsa transpiraţiei poate fi şi un marker al problemelor cu inima. Când eşti deshidratat, organismul conservă apa, asadar va inhiba procesele de transpiraţie. Dacă observi că transpiri mai puţin trebuie să consulţi de urgenţă un medic. Printre afecţiunile cu aceste simptome se  numără ţi tiroidita autoimună.

Chiar dacă nu experimentezi aceste simptome, este important să te menţii hidratată, mai ales în această perioadă. Se recomandă consumul apei la temperatura camerei şi cu un PH mai mare de 7,2 pentru a vă alcaliniza uşor. Încearcă să renunţi la sucuri sau băuturi îndulcite care te pot deshidrata. 

Când NU ar trebui să iei aspirină
Când NU ar trebui să iei aspirină