Sucul de cartofi tratează ulcerul şi durerile de stomac

Deşi mulţi blamează cartofii şi îi exclud din meniu, considerându-i nesănătoşi, duşmani ai siluetei, noi vă spunem că aceste legume pot trata diverse afecţiuni ale stomacului. Ei nu sunt nesănătoşi, depinde doar cum sunt preparaţi.
Sucul de cartofi tratează ulcerul şi durerile de stomac

Deşi mulţi blamează cartofii şi îi exclud din meniu, considerându-i nesănătoşi, duşmani ai siluetei, noi vă spunem că aceste legume pot trata diverse afecţiuni ale stomacului. Ei nu sunt nesănătoşi, depinde doar cum sunt preparaţi.

Doar cartofii prăjiţi în ulei sunt de condamnat. Cei copţi în coajă sau fierţi şi consumaţi doar cu legume şi ulei de măsline, nu-ţi pot face rău.

Sucul proaspăt de cartofi este chiar benefic în afecţiunile digestive. Acesta conţine o moleculă antibacteriană unică, care poate trata ulcerul şi distruge bacteriile rele din stomac. De asemenea, tratează aciditatea gastrică, cicatrizează şi calmează mucoasa digestivă.

Pe lângă ulcer, sucul de cartofi mai poate ajuta pentru constipaţie, guta, reumatism, boli cardiovasculare, diabet şi întăreşte imunitatea organismului, ajutându-l să lupte împotriva afecţiunilor hepatice graţie conţinutului mare de vitamina C.

Pentru sucul care ajută afecţiunile stomacului ai nevoie de: cartofi cât să obţii un sfert de cană de suc, trei sferturi de cană de apă, câteva linguri de suc de lămâie şi o lingură de miere. Amestecă ingredientele şi bea acest suc dimineaţa, pe stomacul gol.

Medicul Fares, Carmen Nonn (Medic Specialist Medicină de Familie, competenţă în fitoterapie) adaugă: “În orice caz, dacă suferi de dureri de stomac, ar trebui să-ţi revizuieşti puţin dieta şi, măcar o vreme, să mergi pe alimente uşoare, simple, care nu suprasolicită digestia. Evită să mănânci prea piperat, prea fierbinte sau prea gras. Ai nevoie de mâncăruri simple, precum orez, pâine prăjită, banane, iaurt şi ceaiuri medicinale de mentă, ghimbir, muşeţel, gălbenele, busuioc, salcâm sau roiniţă. Încearcă să-ţi schimbi puţin stilul de viaţă şi să faci mişcare măcar 30 de minute în fiecare zi, ca să scapi de constipaţie şi gaze, nu mânca mult seara, înainte de culcare, şi mestecă bine fiecare îmbucătură.”

Informaţii oferite de Fares Orăştie (www.fares.ro).