Bucură-te de soare pentru vitamina D!

Cercetătorii din Marea Britanie recomandă perioade scurte de expunere la soare pentru combaterea deficitului de vitamina D care poate compromite masa osoasă şi funcţiile musculare. În unele situaţii, poate da rahitism la copii.
Bucură-te de soare pentru vitamina D!

Cercetătorii din Marea Britanie recomandă perioade scurte de expunere la soare pentru combaterea deficitului de vitamina D care poate compromite masa osoasă şi funcţiile musculare. În unele situaţii, poate da rahitism la copii.

În urma studiilor s-a constatat că, în special copiii, femeile însărcinate şi o parte semnificativă dintre adulţi nu au în organism o cantitate suficientă de vitamina D.

Câteva minute în aer liber, bucurându-te de razele soarelui, pot înlocui suplimentele de vitamina D având în vedere că aceasta se produce în piele, sub acţiunea razelor de soare ultraviolete.

Vitamina D este implicată major în metabolismul calciului şi al fosforului, determinând procesul de mineralizare a oaselor. Se poate găsi în alimente precum gălbenuşul de ou, laptele, uleiul de peşte şi unele cereale; nivelul vitaminei D scade în perioada iernii şi la persoanele în vârstă din cauza subţierii stratului tegumentar.

Sursa: bbc

Citeşte şi: Vitamina D combate efectele îmbătrânirii la nivelul ochilor

Cel mai nou articol Video:
Dr. Horia Cioflan: chirurgia robotică în afecțiunile ginecologice