Duşmanul performanţelor şcolare ale copiilor

Duşmanul performanţelor şcolare ale copiilor

Acesta este alimentaţia de tip fast food pe care mulţi părinţi o oferă frecvent copiilor, fie căzând pradă poftelor acestora, fie pentru că micuţii refuză mâncarea sănătoasă. Cercetătorii americani spun că fast food-ul poate duce la scăderea performanţelor şcolare.

Specialiştii de la Universitatea din Ohio au constatat următoarele: cu cât micuţii consumă mai mulţi hamburgeri, prăjeli şi dulciuri procesate cu atât obţin rezultate mai slabe la evaluările de dinainte de intrarea la liceu. ”Se ştie că obezitatea la copii este strâns legată de aceste alimente, dar lucrurile grave nu se opresc aici” a declarat Kelly Purtell, autorulstudiului făcut la Universitatea din Ohio.

Cercetarea a luat în calcul mai multe aspecte printre care activitatea fizică a copiilor, timpul petrecut în faţa televizorului, tipul de alimentaţie, statutul socioeconomic al familiei precum şi caracteristicile zonei unde locuiesc şi învaţă copiii. Studiul a vizat un număr de 11 700 de studenţi care erau la grădiniţă în anul şcolar 1998-1999. Subiecţii au fost testaţi la literatură, matematică şi ştiinţe în clasele a cincea şi a opta.

În plus, în clasa a cincea au completat un chestionar alimentar care a vizat meniurile consumate într-o săptămână. Mai puţin de o treime dintre copii nu consumaseră fast food în săptămâna care a precedat completarea chestionarului, însă 10 la sută au mâncat în fiecare zi, iar alte 10 procente au mâncat de 6 ori pe săptămână.

Mai mult de jumătate dintre copii au mâncat între o masă şi trei mese constând în alimente de tip fast food în săptămâna care a precedat studiul. Corelarea datelor a dus la următoarele concluzii: cei care au consumat alimente superprocesate zilnic sau de şase ori au obţinut rezultate mai slabe la învăţătură decât cei care nu consumaseră deloc. La fel s-a întâmplat şi în cazul celor care au mâncat doar de 3,4 ori fast food.

“Noi nu sugerăm interdicţia fast food-ului, dar e de dorit consumul cât mai rar al acestor alimente” recomandă Kelly Purtell. Totuşi, cercetarea nu explică cum influenţează alimentele procesate performanţele şcolare, însă se presupune că acestea duc în timp la carenţe importante, cum ar fi cea de fier, responsabile pentru rezultatele slabe. De asemenea, de vină ar putea fi cantităţile mari de grăsimi şi de zahăr din fast food, cele care pot afecta memoria şi capacitatea de învăţare.