Dieta pentru candida. Cum te poți trata prin regim alimentar

Dieta pentru candida te poate ajuta să ameliorezi simptomele apărute în tractul gastrointestinal prin eliminarea anumitor alimente.
  • Publicat:
Dieta pentru candida. Cum te poți trata prin regim alimentar
Foto: shutterstock

Când vine vorba de diete, multe persoane caută să-și îmbunătățească obiceiurile alimentare pentru a fi mai sănătoși sau pentru a se simți mai bine, nu doar pentru a scăpa de kilogramele în plus. Din această ecuație a nutriției face parte și sănătatea tractului gastrointestinal, în special dacă alegi să consumi alimente bogate în probiotice pentru un sistem digestiv calm și sănătos. În acest sens, aducem în discuție și dieta pentru candida.

Dieta pentru candida

Această dietă scăzută în zahăr presupune eliminarea candidozei, o infecție care apare în tractul gastrointestinal.

Candidoza apare ca rezultat al dezechilibrului dintre bacteriile bune și rele care se regăsesc în tractul gastrointestinal și nu numai că poate provoca probleme digestive serioase, ci și inflamații, alergii și schimbări de dispoziție.

1 din 3 persoane este afectată de candidoză. Zahărul și carbohidrații rafinați sunt doi vinovați majori prezenți în intesine, motiv pentru care dieta pentru candida presupune eliminarea zahărului adăugat, a alcoolului și a câtorva fructe și legume dacă au un indice glicemic mare.

Candidoza poate fi bucală sau vaginală

Candida poate apărea în cavitatea bucală, intestine, vagin și uneori chiar și sub unghii.

Dieta pentru candida presupune o fază de detox de câteva zile, urmată de câteva luni în care să elimini alimentele care pot produce candida. Brânza și cafeaua se numără printre acestea.

Carbohidraţii simpli trebuie evitaţi neapărat deoarece această categorie de alimente include adeseori sirop de porumb, zahăr, melasă, fructe uscate, sucuri de fructe, covrigei etc. care nu fac deloc bine bacteriilor din intestine. Porumbul şi cartofii sunt şi ele legume contraindicate, pentru a evita înmulţirea bacteriilor.

Alte alimente ce trebuie evitate sunt pâinea, sosurile, cremele tartinabile, alcoolul, oţetul, brânza cu mucegai şi energizantele (ceai, cafea).

Mai apoi, trebuie să reintroduci aceste alimente treptat pentru a descoperi care dintre ele este un declanșator pentru problemele tale digestive, în speranța de a preveni simptomele inconfortabile pe viitor.

Te poți bucura în continuare de legume precum sparanghel, broccoli sau vânătă, sau fructe precum fructele de pădure, grepfruit.

Urmărește CSID.ro pe Google News
Alexandra Necșoiu - Web-Editor
ALEXANDRA NECŞOIU, Web-Editor, [email protected] Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi deţine o diplomă de master în Producţie Multimedia şi Audio-Video. Iubeşte să scrie şi nu se vede făcând altceva, acesta fiind visul ei încă de pe băncile ...
citește mai mult
Recomandare video
Varză cu Cârnați Oltenești și omletă cu Șuncă Praga și Cotlet Haiducesc