Cum să menţii sănătatea articulaţiilor în copilărie, la 20 de ani, la 30 de ani, la 40, la 50 de ani, la 60 şi la 70 plus

Medicul ortoped Tarek Nazer face o trecere în revistă a comportamentului potrivit pentu fiecare categorie de vârstă din dorinţa de a avea articulaţii sănătoase
13.07.2020 | Mădălina Drăgoi
Cum să menţii sănătatea articulaţiilor în copilărie, la 20 de ani, la 30 de ani, la 40, la 50 de ani, la 60 şi la 70 plus
Cum să menţii sănătatea articulaţiilor în copilărie, la 20 de ani, la 30 de ani, la 40, la 50 de ani, la 60 şi la 70 plus, foto Shutterstock

Articulaţiile sănătoase sunt temelia sănătăţii întregului tău corp. Pentru a le menţine în formă trebuie însă să ne mişcăm zilnic. Să mergem pe jos, să mergem în pas alert, să alergăm, să facem drumeţii la munte, să mergem desculţ pe nisip. Am aflat de la dr. Tarek Nazer, chirurg ortoped cum se poate menţine sănătatea articulaţiilor în funcţie de vârsta pacienţilor şi de sex.

CSÎD: Cum păstrăm articulaţiile sănătoase?
Dr. Tarek Nazer:
Există câteva sfaturi general valabile pentru toată lumea: de exemplu, un program constant de mişcare. La început uşor, light, apoi din ce în ce mai dificil

CSÎD: Ceea ce mâncăm are o influenţă asupra sănătăţii articulaţiilor?
Dr. Tarek Nazer:
DA. Mare grijă la alimentaţie, o dietă bogată în minerale şi vitamine este indicată. Foarte importantă este încălzirea înainte de antrenament şi hidratarea.

Femeile, mai predispuse problemelor cu articulaţiile

CSÎD: Este adevărat că femeile au mai des probleme cu articulaţiile?
Dr. Tarek Nazer:
Femeile sunt ceva mai predispuse să aibă o sănătate proastă a articulaţiilor, situaţie medicală favorizată şi de apariţia menstruaţiei. Bărbaţii, pe de altă parte, sunt ceva mai păziţi de problemele articulare datorită faptului că au o masă musculară mult mai bine dezvoltată.

Cum să ai articulaţii sănătoase încă din copilărie?

CSÎD: Cum menţinem articulaţiile în perioada copilăriei şi adolescenţei?
Dr. Tarek Nazer:
Ceea ce se întâmplă în prima parte a vieţii este esenţial pentru sistemul articular al viitorului adult. Aşadar, de preferat ar fi ca cel mic să înveţe să meargă în mod natural – fără premergător, fără tot felul de alţi stimulenţi. În ceea ce priveşte activitatea fizică, copilul trebuie să aibă o activitatea fizică moderată, cu activităţi variate – fiecare sport dezvoltă în mod diferit muşchii şi solicită în mod diferit articulaţiile. Nu uităm de încălzire.

Reţeta articulaţiilor sănătoase în tinereţe

CSÎD: Cum menţinem sănătatea articulaţiilor la 20 sau 30 de ani?
Dr. Tarek Nazer:
Vârsta propice pentru întărirea sistemului osos şi muscular prin sport. Din păcate, însă, este şi o vârstă care este caracterizată fie prin sedentarism, în multe dintre cazuri, fie prin activitate fizică exagerată, care pune în pericol, la rându-i, sănătatea articulaţiilor. Aşadar, ca să te bucuri de articulaţii sănătoase, la această vârstă, este musai să faci mişcare (ai grijă ca exerciţiile pe care le faci să nu te doară), menţine coloana dreaptă, redu consumul de alcool şi fumatul.

Ce să faci pentru articulaţii după 40 de ani?

CSÎD: Cum să ne bucurăm de articulaţii sănătoase şi la 40, 50 şi 60 de ani?
Dr. Tarek Nazer:
Aceasta este vârsta la care apar osteoartrita şi artrita reumatoidă. Ca să ocolim pe cât posibil aceste patologii, este obligatoriu să ne păstrăm în limita sănătoasă a kilogramelor şi să continuăm să facem mişcare. Mersul pe jos este, fără doar şi poate, o alegere absolut suficientă.

Cum pot seniorii să aibă articulaţii mai bune?

CSÎD: Articulaţiile la 70 de ani şi 70+ sunt mai sensibile. Totuşi, cum le menţinem sănătatea?
Dr. Tarek Nazer:
Artrita este, la această vârstă, principalul pericol. Reţeta constă în exerciţiile uşoare, efectuate sub strictă supraveghere (fizioterapeut sau kinetoterapeut), şi o alimentaţie sănătoasă, concentrată pe un meniu bogat în calciu, vitamina D, potasiu, magneziu, zinc, substanţe care pun umărul la creşterea densităţii osoase.

Dr. Tarek Nazer, chirurg ortoped

Dr Tarek Nazer