Ce se întâmplă în corp dacă stai în casă și nu faci mișcare 2, 3 săptămâni?

Despre efectele statului îndelungat în casă, fără a face exerciții fizice, dar și despre efectele sedentarismului am stat de vorbă cu un antrenor și psiholog sportiv.
24.02.2021 | Mădălina Drăgoi
Ce se întâmplă în corp dacă stai în casă și nu faci mișcare 2, 3 săptămâni?
Ce se intampla daca stai in casă 2, 3 săptămâni fără să faci mișcare? foto Shutterstock

Românii sunt clasificați ca fiind un popor sedentar. Pandemia de coronavirus a transformat ritmul zilelor pe întreaga planetă și ritmul activității fizice. Chiar dacă stăm în casă din diverse motive, este important să nu stăm la propriu, ci să facem exerciții fizice. Vine cu lămuriri Iulian Dinu, antreprenor, antrenor personal, instructor fitness, preparator fizic, kinetoterapeut și psiholog sportiv, Președintele Asociației Internaționale de Psihologie, Nutriție, Sport și Fitness.

CSÎD: Cum definiți sedentarismul?

Iulian Dinu: Sedentarismul se referă la lipsa de activitate fizică.

CSÎD: Mai concret, ce înseamnă un om sedentar?

Iulian Dinu: Un om sedentar este acel om care își petrece 8 ore din zi la locul de muncă pe un scaun, care circulă doar cu mijlocul de transport în comun sau cu mașina proprie fără să meargă pe jos, un om care urcă pe scările rulante la metrou în loc să urce pe scările normale, un om care preferă liftul în loc să urce 2-3 etaje și care ajunge acasă și își reia “activitatea” în poziție de șezut în față televizorului.

CSÎD: Ce ni se poate întâmpla dacă stăm 2, 3 săptămâni doar în casă și nu facem mișcare?

Iulian Dima: Organismul uman funcționează la capacitate maximă doar dacă i se acordă cele 3 necesități fundamentale: alimentație, odihnă și mișcare. Dacă stăm 2-3 săptămâni doar în casă și nu facem mișcare, primul efect este acumularea kilogramelor în plus. Mai apoi, intervin problemele cu somnul, anxietatea, depresia.

Și drumul de acasă până la metrou contează! Orice pas contează!

CSÎD: Deci urcatul scărilor și orice pas făcut contează!

Iulian Dinu: Chiar dacă nu ne dăm seama, până și “plimbarea” de acasă până la metrou sau plimbarea cu cățelul afară, deci jumătate de oră de plimbare în parc, jumătate de oră de dansat pe muzică preferată, orice înseamnă mișcare, ajută fizic și psihic. Nu degeaba auzim la televizor reclamă “faceți mișcare cel puțin 30 minute în fiecare zi”.

Bolile cardiovasculare, supraponderabilitate, probleme cu coloana- consecințele sedetarismului

CSÎD: Ce boli riscăm dacă nu facem mișcare fizică suficientă pe termen lung?

Iulian Dinu: Dacă nu facem mișcare, pe termen lung riscăm apariția unor afecțiuni cum ar fi: boli cardiovasculare, tulburări metabolice, obezitate, deviații ale coloanei vertebrale, anxietate etc.

Iulian Dinu, foto arhivă
Iulian Dinu, antreprenor, antrenor personal, instructor fitness, preparator fizic, kinetoterapeut și psiholog sportiv, Președintele Asociației Internaționale de Psihologie, Nutriție, Sport și Fitness.
Cel mai nou articol Video: