Antrenamentele HIIT: beneficii şi tipuri de exerciţii

Antrenamentele HIIT sunt ideale atât pentru începători, cât şi pentru persoane cu experienţă.
Antrenamentele HIIT: beneficii şi tipuri de exerciţii
FOTO: 123rf.com / Antrenamentele HIIT: beneficii şi tipuri de exerciţii

Unul dintre cele mai eficiente programe pentru arderea grăsimilor şi pentru tonifierea corpului este antrenamentul de tip HIIT (High Intensity Interval Training). Deşi mulţi îl consideră ideal pentru persoanele care au mai făcut cunoştinţă cu sala de sport şi antrenamentele intense, acest tip de antrenament poate fi adaptat oricărei persoane care vrea să facă mişcare şi să vadă rezultatele cât mai curând.

Flavius Ursachi, HeadCoach la Bodyshape Transformation Center, ne explică ce sunt aceste antrenamente, ce beneficii oferă şi cum pot fi efectuate corect, pentru a obţine transformarea corporală dorită, în cel mai scurt timp.

Antrenamentul HIIT: ce este

“Antrenamentele în Intervale de Intensitate Ridicată (HIIT) presupun alternarea exerciţiilor fizice, care presupun efort intens, cu cele de intensitate scăzută, cu scurte pauze între seturile de exerciţii efectuate. Atunci cand te antrenezi intens, prodomină funcţiile anaerobe ale metabolismului ce oferă arderea foarte eficientă a grăsimilor. În schimb, atunci când efectuezi exerciţii usoare, funcţiile aerobe ale metabolismului sunt cele care primează. Acestea te ajută să lucrezi eficient, însă la un nivel redus de intensitate, care îi permite organismului să se refacă. Prin alternarea acestor exerciţii, îndrumate de antrenor personal sau în grup, cum avem la Bodyshape, cu scurte pauze între reprizele de efort depus, vei reuşi să slăbeşti repede şi să îţi tonifiezi corpul”, explică Flavius Ursachi.

Beneficiile antrenamentului HIIT

“Antrenamentele HIIT contribuie la dezvoltarea rezistenţei organismului, la arderea rapidă a grăsimilor, la îmbunătăţirea metabolismului, asigură rezultate şi după încheierea sesiunilor de antrenament. În plus, nu ai nevoie de echipamente, te ajută sa elimini grăsimea, fără a pierde masa musculară, contribuie la menţinerea sănătăţii inimii tale, la îmbunătăţirea consumului de oxigen,  la reducerea tensiunii arteriale şi reduc nivelul zahărului din sânge”, adaugă specialistul.

Tipuri de exerciţii

„Antrenamentele HIIT sunt diverse şi pot fi personalizate în funcţie de fiecare persoană în parte, de  condiţia sa fizică şi de targetul propus. Schema standard presupune alternarea exerciţiilor fizice care presupun effort, timp efectuate timp de 30 secunde, cu cele de intensitate scăzuta, efectuate tot timp de 30 secunde. Durata integrală a circuitului poate fi de 30 minute, cu 10 secunde pauză între repetări. Putem include genuflexiuni, fandări, căţărări, flotări. Circuitele de la Bodyshape sut create pentru a oferi rezultate rapide în timp scurt. Un antrenament complet, cu tot cu încălzire şi streching, durează 45 de minute, şi a ajutat mii de oameni să slăbească şi să ajungă să aibă un corp bine definit”, declară Flavius Ursachi.